Joachricar Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Hey Etter en haug med googling og alt for mye roting rundt må jeg nesten bare spørre litt her. Etter å ha installert driverne for grafikkortet mitt(ATI hd4890 catalyst 11.8) kan jeg ikke lenger åpne vinduer fra serveren min( ssh gulvet -X, har også testet -Y). Har også samme problemet på laptopen, som også dukket opp etter å ha installert nvidiadriverne der(8400m GS). Har satt X11Forwarding yes, AllowTcpForwarding yes i /etc/ssh/sshd_config, og ForwardX11 yes, ForwardX11Trusted yes, i /etc/ssh/ssh_config. Har gjort dette på begge maskinene. Greien er at jeg prøver å kjøre et opengl-program jeg har mekket, og et opengl-eksempel fra boken jeg bruker. Disse fungerte før jeg installerte grafikkdriverne. Feilmeldingen er som følger: freeglut (./a.out): ERROR: Internal error <FBConfig with necessary capabilities not found> in function fgOpenWindow X Error of failed request: BadWindow (invalid Window parameter) Major opcode of failed request: 4 (X_DestroyWindow) Resource id in failed request: 0x0 Serial number of failed request: 30 Current serial number in output stream: 33 Den er helt identisk på laptopen og på stasjonære. Noen som har noen ide om hva jeg kan fikse på? Å avinstallere driverne er ikke verdens undergang, det vet jeg at funker, men vil heller lære mer om hvordan jeg kan rydde opp i dette EDIT: Fant forresten ut at xclock fungerer som den skal, så må heller være noe feil med freeglut? OpenGL-versjonen som brukes i boken er 3.1, begge grafikkortene støtter 3.3. EDIT 2: Da var vi kommet litt videre. $ export LIBGL_ALWAYS_INDIRECT=y Nå kommer vinduet til maskinen min iallefall, men det bare blinker når jeg trykker på det på gnomepanel. Får en liten warning når jeg kjører det også: Unable to create direct context rendering for window 'simple' This may hurt performance. Får vel fortsette å google. EDIT 3: Ved å slå av desktop-effects har vinduet sluttet å forsvinne. Endret 23. august 2011 av Joachricar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå