Cleafox Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 God dag, jeg har et problem som er rimelig viktig å få løst. Jeg har en datamaskin med trådløst nettverkskort inne i et hjørne, og på den PC'en får jeg ikke opp et eneste nettverk dessverre. Jeg har også en laptop (den jeg sitter på nå) som jeg sitter med i stua nå, og får inn 3 trådløse nettverk som jeg har fått tillatelse til å bruke. Det jeg lurer på er om jeg kan sette opp laptopen som en slags "videre router", sånn at jeg kan sende ut trådløst nettverks signalene jeg får inn på denne videre inn på rommet mitt, og da forhåpentligvis med bedre signalstyrke slik at PC'en finner det. På forhånd, takk. Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hvis du har windows 7 kan du laste ned connectify ( http://www.connectify.me/ ) og bruke det til aa sette opp en bridge loosning. Dessverre maa du ha windows 7 siden windows 7 kommer med et virtuelt netverkskort, som muligjoor dette. Du kan ellers proove google. Hvis du har windows 7 proov connectify hvis ikke skriv litt mer informasjon i neste post Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har dessverre Windows XP på laptopen, men på PC'en har jeg Windows 7. Så eneste løsningen er å formatere laptopen til W7, eller finnes det andre løsninger? Har forresten googlet, men du kan jo selv prøve å google etter "set up wireless network trough PC" - kun guider hvordan å sette opp et trådløst nettverk. Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Jeg har dessverre Windows XP på laptopen, men på PC'en har jeg Windows 7. Så eneste løsningen er å formatere laptopen til W7, eller finnes det andre løsninger? Har forresten googlet, men du kan jo selv prøve å google etter "set up wireless network trough PC" - kun guider hvordan å sette opp et trådløst nettverk. Denne løsningen er den eneste jeg kommer på. Men hvis signalet er problemet, hva med å sjekke at "Broadcast SSID" er på i ruteren, ellers kan bare godkjente duppeditter se nettverket. Jeg kan google litt også, skal holde deg informert. EDIT: Etter 2 sekunder med google kom dette opp: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/networking/setup/adhoc.mspx verdt et forsøk, la meg vite hvordan det går. (Windows XP) Endret 22. august 2011 av kgau Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror jeg skal formatere denna, siden den er i et domene, vil det allerede ødelegge mye. "brb" - formatere Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror jeg skal formatere denna, siden den er i et domene, vil det allerede ødelegge mye. "brb" - formatere oki, sry jeg ikke kunne hjelpe mer lykke til =) Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Har installert w7 å satt opp Connectify. Får satt opp en "wireless" via laptopen, MEN stasjonære PC'en vil kun stå å "connecte" uten å få koblet til skikkelig. Mobilen får også koblet til, men ingen internett. Ikke finner jeg noe på sidene til Connectify, noen forslag? Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Har installert w7 å satt opp Connectify. Får satt opp en "wireless" via laptopen, MEN stasjonære PC'en vil kun stå å "connecte" uten å få koblet til skikkelig. Mobilen får også koblet til, men ingen internett. Ikke finner jeg noe på sidene til Connectify, noen forslag? Forslag... skal vi se: Pass på at du har valgt riktig deling av nettverk. Del "Tråløs tilkobling" (1 eller 2) ikke lokal. Og pass på at internetten virker på PCen du prøver å dele fra. En annen mulighet jeg kom på nå i ettertid (dumme meg) er at du kan sette opp en gammel ruter til å ta i mot tråløst signal og sende det ut med en kabel. se om din evt gamle ruter har støtte for dette på http://www.dd-wrt.com/site/index så kan jeg prøve å guide deg gjennom dette, selv om det er en ganske komplisert prosess. Men prøv å sjekk instillingene dine i oonnectify og start maskinen evt. på nytt. La meg høre hvordan det går Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Internetten funker åpenbart på laptopen (den jeg sitter på nå). Ser heller ikke ut som om min Jensen AirLink WBR 6954 eller D-Link DIR655 (som forstyrrer alle signaler i huset) støtter dd-wrt heller. Skal prøve å restarte pcen nå, og se om det kanskje fungerer bedre med connectify da. Oppdaterer posten om få minutter. EDIT: Dette fungerer altså på mobilen til tross for at det er det treigeste jeg noen gang har vært borte i, men den stasjonære PC'en min nekter å koble til. Den står bare å kobler til, og når den endelig får koblet til, kommer det bare en gul trekant som indikerer et eller annet problem. Endret 22. august 2011 av Cleafox Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Internetten funker åpenbart på laptopen (den jeg sitter på nå). Ser heller ikke ut som om min Jensen AirLink WBR 6954 eller D-Link DIR655 (som forstyrrer alle signaler i huset) støtter dd-wrt heller. Skal prøve å restarte pcen nå, og se om det kanskje fungerer bedre med connectify da. Oppdaterer posten om få minutter. EDIT: Dette fungerer altså på mobilen til tross for at det er det treigeste jeg noen gang har vært borte i, men den stasjonære PC'en min nekter å koble til. Den står bare å kobler til, og når den endelig får koblet til, kommer det bare en gul trekant som indikerer et eller annet problem. Da er det et eller annet merkelig her. Connectify skal være raskt nok til å være en slik løsning. La meg tenke litt. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Hastigheten er helt grei mtp. at jeg ikke har noe nett, og at laptopen her kun har 2 hakk med signal styrke. Jeg mistenker at Windows 7 på den stasjonære PC'en min begynner å ta kvelden fordi; Hatt 4 BSOD i dag under spilling (ingen mistenkelig høye temperaturer), den er VELDIG treg nå antageligvis fordi all crappet jeg har på den, og ikke minst; om jeg spiller musikk så blir den forstyrret av ingen ting (bzzz lyder hver sekund omtrent). Skal prøve å reinstallere stasjonæren, og kommer tilbake til tråden med tilbakemelding. Burde vel ikke ta lenger enn 30 minutter. Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hastigheten er helt grei mtp. at jeg ikke har noe nett, og at laptopen her kun har 2 hakk med signal styrke. Jeg mistenker at Windows 7 på den stasjonære PC'en min begynner å ta kvelden fordi; Hatt 4 BSOD i dag under spilling (ingen mistenkelig høye temperaturer), den er VELDIG treg nå antageligvis fordi all crappet jeg har på den, og ikke minst; om jeg spiller musikk så blir den forstyrret av ingen ting (bzzz lyder hver sekund omtrent). Skal prøve å reinstallere stasjonæren, og kommer tilbake til tråden med tilbakemelding. Burde vel ikke ta lenger enn 30 minutter. Du kan prøve dette alternativet til connectify http://virtualrouter.codeplex.com/ (open source) Det kan være bra, men personlig har jeg ingen erfaring med det. Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Da er stasjonære PC'en re-installert, men dog til ingen nytte. Ingen forskjell der gitt. Det andre alternativet sender ikke en gang ut trådløst-signaler dessverre. Ser ut som Connectify er det beste alternativet, men bare at det ikke vil fungere på min pc. Da er jeg tom for ideer Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 har du testet med laptopen der stasjonere står om du finner noe nettverk der? har du briget de to trådløse nettverkstilkoblingene du får på laptopen når du bruker connectify? har du prøvd og flyte på stasjonere og sjekke om den finner noe nett den kan koble seg til et annet sted i huset? har den hatt trådløs nettverkstilkobling tidligere? har du testet nettverkskortet til stasjonere og veit at det fungerer som det skal? Lenke til kommentar
Cleafox Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Jeg får ikke noe nett på laptopen om jeg setter den på samme sted som stasjonæren, alt skal virke fint med connectify i-og-med at jeg får internett på mobilen dersom jeg kobler til connectify. Den stasjonære gidder jeg rett å slett ikke å flytte på, siden den veier godt over 20 kilo, og har en haug av kabler osv. Nettverkskortet har klart å koble til andre nettverk før. Uansett, nå får jeg lagt inn nett den 2. September, så får nok bare vente til det ;p Lenke til kommentar
knutazz Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 det høres ut som at du har sterke forstyrrelse på wifi signalene der du har stasjonere siden laptopen også ikke får nett der. enten så er det forstyrrelse på signalene, eller så har du for dårlig rekkevidde til access-point et ellers så er det defekt hardware i stasjonere pcn er det jeg kan komme på i farten som kan være problemet. hvis du har fysisk tilgang til enheten som gir deg wifi signaler så kan du jo prøve og flytte litt rundt på den og se om du får dårligere eller bedre signaler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå