bekimc Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Har bestemt meg for å kjøpe ny PC nå. Jeg har allerede GTX 580 fra før av, så jeg skal ikke kjøpe nytt skjermkort. Men jeg skal ha alt utenom det. Har satt opp et oppsett, men vil gjerne ha foreslag til bedre komponenter. Budsjett er 5500,- Lenke til kommentar
heggzor Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 det ser veldig godt ut. sammen med en gtx 580 vil dette bli en super maskin Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Du kan absolutt kjøpe deg P67-basert hovedkort, eller kanskje til og med H67 om du ikke skal overklokke. Dermed kan du kanskje spare en hundrelapp der. Den hundrelappen hadde jeg puttet i en modulær PSU, slik som Corsairs HX-serie eller OCZ ModStream, da dette sparer deg for en hel del kabelkrøll. Eller, siden du har 500 igjen i budsjettet kan du bruke den hundrelappen + det du sparer med billigere RAM eller 2500-modellen uten K på å kjøpe en SSD-disk til 7-800,-. En SSD-disk er den absolutt beste oppgraderingen som kan kjøpes til noen som helst PC. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Hva er galent med det hovedkortet jeg har nå, og hva er forbedringene om jeg skifter til P67-basert hovedkort? (Jeg skal overklokke etterhvert.) Holder meg til den PSU'en jeg har valgt, da den ikke trengs å oppgradere. Viktigere med andre komponenter. - Så du foreslår en SSD-disk? Skal prøve å få skvist det litt ovenfor budsjettet mitt da. Er det ingen andre forbedringer jeg kan gjøre med oppsettet? Jeg er i grunn litt usikker på hvilket hovedkort jeg burde ha for i5 2500k, max pris er isåfall 1000. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Bump. Tenkte å bestille idag så hadde vært kjempegreit om jeg fikk svar på posten min ovenfor. Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 (endret) Så jeg feil eller er det et Micro-ATX du har satt opp som hovedkort; ikke noe gæli med det om det er det du ønsker selv....Er du fornøyd med stock-kjøleren til CPU'en, det sies at den kan bråke fælt noe som skurrer litt i et kabinett med ellers lydsvake vifter? Endret 23. august 2011 av Tjostolf Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Jeg skal ikke ha Micro-ATX, har du forslag til et greit hovedkort til oppsettet mitt? Jeg skal ha stockvifte til CPU i en stund, så kjøper jeg en annen etterhvert, så det er ingen problem. Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 mATX betyr ingenting, det er bare billigere i noen tilfeller og har ikke plass til like mange ekspansjonskort. Ser man bort fra det har det ingen ulemper. Det er ingen fordeler med P67 mot Z68 utenom pris - og forskjellen er ikke stor, men den er der. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 mATX betyr ingenting, det er bare billigere i noen tilfeller og har ikke plass til like mange ekspansjonskort. Ser man bort fra det har det ingen ulemper. Det er ingen fordeler med P67 mot Z68 utenom pris - og forskjellen er ikke stor, men den er der. Okei. Har du forslag til et best mulig hovedkort for oppsettet mitt? Har enda ikke bestilt pga hovedkort, så hadde vært greit å fått bestilt idag. Har sett på Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 og Asus Sabertooth P67 B3. Er de å anbefale? Isåfall, hvilken av dem? Og er det noen andre jeg burde velge? Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Vil du ha GA-Z68X-UD3H-B3 så er det veldig bra. Det betyr egentlig ikke så veldig mye hvilket du velger, for å være helt ærlig. Skal du overklokke så velg P67 eller Z68, skal du ikke det kan du like gjerne kjøpe H67. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Da går jeg for Z68. Men er det mulig å overklokke i5 med stock vifte? Bestiller idag. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Du kan overklokke på stock-vifte, men du vil ikke se forskjell i bruk og temperaturene vil øke unødvendig. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 snip Heisann, Arni! Takk for svar. Så det du sier er at jeg ikke vil merke noe særlig forskjell FPS i for eksempel Guild Wars 2(mmo som krever mye prossesor)? Men bare forskjell i temperaturer? Og hvorfor overklokker folk om de ikke merker det? Ble litt mange spørsmål. Men jeg lærer trossalt Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 snip Heisann, Arni! Takk for svar. Så det du sier er at jeg ikke vil merke noe særlig forskjell FPS i for eksempel Guild Wars 2(mmo som krever mye prossesor)? Men bare forskjell i temperaturer? Og hvorfor overklokker folk om de ikke merker det? Ble litt mange spørsmål. Men jeg lærer trossalt Folk overklokker i5-2500k fordi de ønsker e-penis. Du vil nok se litt forbedring i Guild Wars 2, men temperaturene øker fort over det som er bra for prosessoren på stock-kjøling at du ikke ser mer enn 4-500 MHz. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Okei. Takk for flotte svar enda nok en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå