Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bærbar pc skrur seg av og på

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 2 år gammel bærbar PC, som plutselig starter å skru seg av ved å ikke godta batteri laderen sin ladning.

Jeg hadde nylig installert den til windows 7 ultimate fra windows vista.

Og rett etter jeg hadde installert windows 7 så fungerer plutselig ikke batteriladeren og/eller mottakelse av batteri eller strøm.

Noen ganger fungerer pcen i 1-10 minutter til den slutter å ta imot ladning, og deretter skrur seg av.

Jeg har ikke reformatert PCen, så den har fortsatt vista drivere og ikke windows 7.

Kan det være at det er de gamle vista driverne som ikke fungerer med win 7 som er årsaken til feilen, eller rett og slett batteriet som helt plutselig ble ødelagt etter rebooten?

Skulle gjerne reformatert, om bare PCen hadde skrudd seg på lenge nok...

Håper på svar!!

Desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Prøvde det du foreslo.. ingenting hjalp :S

Tror laderen din er ødelagt da. Har hatt det samme problemet. Ta med PCen til butikken og spørr etter en ny lader, og se om den virker da. Har du samme problem, ikke kjøp laderen.

Selv ville jeg vært utålmodig og lett etter et annet alternativ, men det er sannsynligvis en brukket ledning i laderen eller noe sånt. Driverene skulle ikke ha mye / noe å si på om PCen lader eller ikke.

Hvor lenge varte den da du tok ut batteriet og bare brukte laderen?

Lenke til kommentar

Men hvis å kjøpe ny lader ikke funker, hva vil du da tro er problemet? Og hvordan løste du problemet ditt?

Problemet mitt ble løst med ny lader. Og akkuratt slik du beskriver det var det det skjedde med meg også. Først gikk den av og på, så sluttet den helt. Du kan prøve å lirke litt med ledningen og hvis den lader i noen posisjoner er det garantert laderen din som er gåen. Personlig har jeg en laptop som er ubrukelig pga null lader. Du får bare spørr etter en lader tilsvarende den du har (ta også med laderen) eller gå for en universallader.

Lykke til =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...