Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] kjøpt bil, hvem skal jeg registrere den på?

atwater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å registrere forsikringa på deg selv? Det er mye billigere å sette den på faren/mora di sitt navn. Når jeg skulle registrer min bil fant jeg ut at hvis den stod på mitt navn hadde jeg måttet betale rundt 20 000 i året, men når jeg har den i pappa sitt navn ble det rundt 6 000. Dette er jo også grunnet at pappa har opparbeidet seg en bonus. De fleste ungdommer under 23 gjør dette. Med en gang du fyller 23 detter årsprisen mye og da kan det lønne seg å begynne å opparbeide sin egen bonus.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg?

Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg.

Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg?

Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg.

Lenke til kommentar

Sto på vegvesen.no at hvis jeg var under 18 så måtte jeg ha underskrift av begge foreldre, dette er umulig siden jeg ikke har kontakt med min far.

Lenke til kommentar

Følger opp med noen spørsmål som er relevante for temaet.

Er selv snart 18 og har planer om å kjøpe bil. Hvilke fordeler har det for meg dersom jeg blir registrert som medeier i bilen?

Er det mulig å være "medeier" i forsikring slik at jeg drar godt av fars bonus samtidig som jeg opparbeider meg min egen?

Lenke til kommentar

Følger opp med noen spørsmål som er relevante for temaet.

Er selv snart 18 og har planer om å kjøpe bil. Hvilke fordeler har det for meg dersom jeg blir registrert som medeier i bilen?

Er det mulig å være "medeier" i forsikring slik at jeg drar godt av fars bonus samtidig som jeg opparbeider meg min egen?

Vet ikke noe om fordeler du har ved å være medeier, men mener ganske sikkert du IKKE kan være medeier i en forsikring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...