atwater Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hei, Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg? Lenke til kommentar
c0rtex Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Har du tenkt å registrere forsikringa på deg selv? Det er mye billigere å sette den på faren/mora di sitt navn. Når jeg skulle registrer min bil fant jeg ut at hvis den stod på mitt navn hadde jeg måttet betale rundt 20 000 i året, men når jeg har den i pappa sitt navn ble det rundt 6 000. Dette er jo også grunnet at pappa har opparbeidet seg en bonus. De fleste ungdommer under 23 gjør dette. Med en gang du fyller 23 detter årsprisen mye og da kan det lønne seg å begynne å opparbeide sin egen bonus. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg tror ikke du kan registrere bilforsikring på deg selv om du er under 18, og da får du ikke kjøre bilen noe sted. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg fant ut at jeg registrerer bilen på mamma og jeg kan da stå som medeier av bilen, skal også sette forsikringen på mamma Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg? Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg. Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg? Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg? Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg. Jeg kjøpte meg bil igår og skal hente den i morgen, det som er problemet er at jeg er under 18 og lurer dermed på om jeg kan registrere den på meg? Det er ingen krav til alder på å eie en bil, det vil si å ha bilen registerrt på deg. Sto på vegvesen.no at hvis jeg var under 18 så måtte jeg ha underskrift av begge foreldre, dette er umulig siden jeg ikke har kontakt med min far. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 HVis mor står som ensom formynder vil hennes underskrift holde. Lenke til kommentar
atwater Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 HVis mor står som ensom formynder vil hennes underskrift holde. Det er nettopp dette som er problemet, de har begge foreldrerett over meg, men jeg bor da selvsagt hos mor. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 spiller ingen rolle hvem av dem du setter det på. men husk at forsikring må være iorden før du kan omregge bilen. og du får den ikke i ditt navn når du ikke er myndig (18 år) Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Følger opp med noen spørsmål som er relevante for temaet. Er selv snart 18 og har planer om å kjøpe bil. Hvilke fordeler har det for meg dersom jeg blir registrert som medeier i bilen? Er det mulig å være "medeier" i forsikring slik at jeg drar godt av fars bonus samtidig som jeg opparbeider meg min egen? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 26. august 2011 Forfatter Del Skrevet 26. august 2011 Følger opp med noen spørsmål som er relevante for temaet. Er selv snart 18 og har planer om å kjøpe bil. Hvilke fordeler har det for meg dersom jeg blir registrert som medeier i bilen? Er det mulig å være "medeier" i forsikring slik at jeg drar godt av fars bonus samtidig som jeg opparbeider meg min egen? Vet ikke noe om fordeler du har ved å være medeier, men mener ganske sikkert du IKKE kan være medeier i en forsikring.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå