posse Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Noen som vet åsssen jeg får en VHOST? skal ha irc på lanet mitt.. har satt opp en WircD server.. Det er bare jeg som skal ha en slik vhost... har ikke noe domene fortiden men har et gratis domene... noen som kan hjelpe????? Forklar litt enkelt da ;P Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Da må du nesten ha et domene®(subdomener) der du har DNS administrasjon. Da kan du sette opp domene mot ønsket IP. Du må også ha noen offisielle IP'er (kan fort bli dyrt). I tillegg må du få ISPen din til å sette opp reverse DNS mot domenene. Dette kan ta tid. Dersom du ikke forstod noe som helst tror jeg vhosts er litt for vanskelig for deg Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 Jeg har ikke hørt om VHOSTS, men hvis dette skjer på et isolert lan anbefaler jeg følgende: Sett opp en DNS server med de påkrevde innstillingene (kommer sikkert senere i tråden=) Bruk DHCP til å konfigurere nettverket til alle PCene, og husk å velge DNS som din server! Dette blir relativt mye arbeid hvis det bare er snakk om et kort/lite lan da... Lenke til kommentar
Konge Skrevet 6. august 2003 Del Skrevet 6. august 2003 en VHOST er rett å slett en måte å maskere sin ip adresse på litt enkelt forklart ... istedet for user@ip eller [email protected] eller lignende så kan man ved bruk av en commando under pålogging på irc server som kan være så enkel som /vhost network network gi deg en [email protected] eller om det er flere servere i ett nett [email protected] altså om man kobler på server1 så får man [email protected] o.s.v . Nå kan jeg ikke å sette opp slikt men har vhost på et par av de nettverk som jeg bruker på mIRC . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå