Gå til innhold

Generell diskusjon rundt vannscooter


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Ser at det i den andre vannscootertråden blir mye generelle spørsmål rundt vedlikehold, forbruk, leie og div. ang. vannscooter, så tenkte å lage en tråd til det, så beholder vi den andre når det kommer til lovlighet og oppdateringer i rettssaker osv.

 

Har selv vannscooter, og vil veldig lite gi slipp på hobbyen, så skal selv besvare det meste så godt jeg kan.

Håper også å få lagd en guide ang. vinterkonservering for vannscooter, noe ala den jeg har laget for båt og utenbordsmotor. Dette blir da etter jeg har tatt vinterservice på min egen, sånn at jeg kan være litt mer trygg på hva jeg skriver og deler med dere andre.

 

Post gjerne bilder, videoer og lignende ! :)

 

 

Legger ved et lite bilde av årets første tur på vannscooteren :love:

post-117727-0-83293300-1314031721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva er toppfarten da? Testet selv en 'Sea Doo GTI 130' i syden i november i fjor. (Min første tur på en vannscoter noen sinne :-D)

 

Var veldig gøy, og selv om jeg begynte rolig den første turen, var det bånn gass resten hehe. Fantastisk akselerasjon.

 

Motoren heter vel 'Rotax® 4-TEC® Engine'.

 

post-132197-0-63330600-1315578929_thumb.jpg

 

post-132197-0-95036700-1315579068_thumb.jpg

 

post-132197-0-88378500-1315579238_thumb.jpg

 

post-132197-0-30732600-1315579455_thumb.jpg

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Flotte bilder Frihetens Regn, hvor var du å kjørte? Tok min første tur i år i Frankrike, var veldig tilfeldig at vi kom over utleiestedet :p

Elsker å svinge på en vannscooter i lav fart, for en svingradius kontra en gammel Buster L fra 1990 tallet.

 

Var i Puerto Rico på Gran Canaria, (mer nordmenn enn spanjoler) der det er en god del vannsport aktiviteter. Kostet €50 for en halvtimes kjøretur rundt en oppmerket bane, der instruktøren stod på en slags flåte og tok bilder (måtte selvfølgelig betale €10 ekstra for det lol). Det gøyeste hadde jo vært å kjøre fritt rundt hvor man ville, men siden vi ikke hadde erfaring med slike kjøretøy tok vi banekjøring isteden. Var som man kan se på bildene en del bølger, men det gjorde det bare morsomt, og jeg eksperimenterte med hopping og styring underveis og følte meg som en freestyle ekspert etter 5 min haha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...