h0la Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Etter en oppdatering fra windows ble lysstyrken på skjermen redusert så man knapt ser ikonene. Oppdateringen oppdaget at noen har kopiert windows versjonen min (kremt..), men det har jeg fiksa, så nå er den aktivert. Like vel er skjermen svart. Kobler jeg PC'n opp mot TV'n med hdmi fungerer det helt fin, så begynner å lure på om det er skjermen som er defekt. Noen som har opplevd det samme, eller som har noen tips? win7 pro x32 Lenke til kommentar
kgau Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Etter en oppdatering fra windows ble lysstyrken på skjermen redusert så man knapt ser ikonene. Oppdateringen oppdaget at noen har kopiert windows versjonen min (kremt..), men det har jeg fiksa, så nå er den aktivert. Like vel er skjermen svart. Kobler jeg PC'n opp mot TV'n med hdmi fungerer det helt fin, så begynner å lure på om det er skjermen som er defekt. Noen som har opplevd det samme, eller som har noen tips? win7 pro x32 Sett opp lysstyrken igjen (obvious) Still PC'en tilbake noen dager (dagen før oppdateringen) Av og til hjelper en restart for så å sette opp lysstyrken igjen. Evt. gjør det med musen, ikke hurtigtaster som fn + F-et-eller-annet kombinasjoner. Om ingenting virker ville jeg antatt at det var skjermen, men du kan alltid spørre en butikk om de kan hjelpe deg med det. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Kanskje det er en ny antipirat sak fra Microsoft...kunne jo vært noe det, redusert lysstyrke på alle pcer som ikke kjører ekte versjon Lenke til kommentar
h0la Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Kanskje det er en ny antipirat sak fra Microsoft...kunne jo vært noe det, redusert lysstyrke på alle pcer som ikke kjører ekte versjon Har en kompis med samme problemet. ikke genuine windows, og ikke lys på skjermen. Funker fint på ekstern skjerm med hdmi. Derfor var jeg litt nysgerrig på om det hadde en sammenheng. Håper ikke led lyset er ødelagt, for da må hele skjermen byttes.. :/ Lenke til kommentar
h0la Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 hvis noen med uekte windows kan avkrefte dette så er jo problemet løst! da er det mest sansynlig skjermen :\ Lenke til kommentar
kgau Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 hvis noen med uekte windows kan avkrefte dette så er jo problemet løst! da er det mest sansynlig skjermen :\ Uekte windows er IKKE problemet. Har aldri merket at skjermen ikke virker. Det ville jo ikke være logisk uansett! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 (endret) Selv om Windows ikke valideres til å være ekte, så vil du ikke få redusert funksjonalitet. Enten så er skjermen din defekt, eller så er det lysstyrken som har blitt endret i software. Har du lastet ned en oppdatert skjermkortdriver gjennom Windows Update er det mulig det er grunnen. Ville ha sjekket om du har noen mulighet til å stille på brightness gjennom driveren til skjermkortet. Er det en laptop kan du også sjekket ut Windows Mobility Center. Det kan dessuten hende at problemet skyldes adaptive brightness. Er det en laptop så går jeg ut fra at du allerede har forsøkt med funksjonstasten og knappen for lysstyrke..? Endret 25. august 2011 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå