Gunfreak Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 En av testene man må ta for å få motorsykkel lappen er den U svingen i mist 30kmt. Problemet er å tørre å legge ned sykkelen. Så spørsmålet hvor langt kan man legge ned sykkelen når man er i 30+kmt, vil man kunne legge den helt ned, eller vil jeg kælve over og bli dratt bortover asfalten og ødlegger sykklen? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Begynn forsiktig. Du kjenner når det ikke går lenger. Forhåpentligvis litt før. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Men i hvilken fart vil en sykkel holde seg oppe, du ser jo racefører ligge nesten 90 grader med knærene ned i asfalten, ved hvilken fart vil vil sykkelen holde seg opp i en ren sving. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Den vil holde seg oppe i ganske så liten fart, en kompis kneedragget i 20 km/t Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Den svingen er så vid at det ikke er behov for noe ekstremt. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Det blir neppe noe problem. Jeg kom i litt for stor fart i den svingen, med et uhell, og måtte rette meg opp, og bremse litt før jeg kjørte videre. Sensor sa ingenting på det. Du har ALLTID mer å gå på, når du legger deg ned i sving. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Hvilket gir er det best å ligge i når man går inn i svingen, i første gir blir det veldig mye gir bremsing viss man skal bruke forbremsen, så å ligge i 2 eller 3 er kanskje bedre? Jeg må øve på giring også jeg, forige gang lå jeg i første gir nesten hele dagen. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg lå i 3.gir ca, men det kommer jo HELT ann på sykkelen. Jeg kjørte også lettmc, som du har jo litt høyere gir, for lavere fart, enn hvis du kjører tungsykkel. Men det tar ud på turtallet og feeling. Bare øve masse, så går det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå