thewarclown Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hei, Jeg sitter mye ved PC. Dette burde ikke være en treningsskade. Når jeg sitter bøyd med beinet for lenge, så begynner det å gjøre ekstremt vondt. Så må jeg strekke ut beinet, noe som gir en liten stikker det også.. Men så lenge beinet mitt er strukket ut så går alt fint. Iblandt er det så ille at bare ved å gå opp / ned trapper så gjør det vondt å bøye beinet. Noen som har noen ideer om hva dette kan være? Mvh, S Lenke til kommentar
weebl Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 kan det være at du enkelt og greit sitter for mye? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Rør litt på deg minst hver time. Man skal uansett ta en liten pause når man sitter foran tv'en/pc'n. Lenke til kommentar
VD Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg hadde også dette i juleferien. Satt mye i ro akkuratt som deg da bare motsatt med bena utstrakt på en stol. Fikk vondt når jeg bøyet knærne. Nå er det borte da jeg pga det begynnte å bli mye mer aktiv. Syklet på ergometersykkel 20 min pr dag og nå har jeg begynt å jogge. Kjenner ikke smertene lenger. Lenke til kommentar
thewarclown Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Hmm kan jo forsåvidt stemme dette, da jeg har jobbet som bartender i 2 år - og da gjerne stått/gått i 12 timer i strekk.. ergo rimelig aktiv. Og da har jeg ikke hatt problemer med beina. Lenke til kommentar
VD Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hmm kan jo forsåvidt stemme dette, da jeg har jobbet som bartender i 2 år - og da gjerne stått/gått i 12 timer i strekk.. ergo rimelig aktiv. Og da har jeg ikke hatt problemer med beina. Det hjalp iallefall meg. Jeg jobber med data og har en tendens til å sitte mye med den når jeg har fri. Har nå bannlyst den sittestillingen jeg hadde med å bytte ut både bord og stol (byttet plass. Jeg nærmer meg 30 årene og har nå merket at det er viktig å holde seg aktiv for å bevare helsa da jeg ikke har vært noe særlig aktiv de siste 10 årene. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg ville anbefalt deg å gå til fastlegen for å ta en liten titt på beina dine om du ikke har gjort dette allerede nylig. Jeg hadde knesmerter i 2,5 år, men mamma og pappa sa bare at jeg måtte komme meg ut og være aktiv. Til slutt kom jeg meg til fastlegen. Han oppdaget at jeg var hulfot, noe som førte til feilbelastning av kneleddet. En liten stund senere fikk jeg innleggsåler og innen en måned var beina helt feilfrie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå