michaelmcmillan Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hei, har noen krav fra NTNU som jeg må oppfylle ved mitt neste pc-kjøp. Flott om noen kunne hjelpe meg. Er student uten så altfor mye å rutte med og vil gjerne ikke drasse på et tonn av en maskin Studiet legger til rette for bruk av egen bærbar PC. Vi vil gjøre deg oppmerksom på at studiet har anbefalinger til ytelse på PCen, bl.a. støtte for OpenGL. Det er utarbeidet følgende anbefalinger til PCene som skal brukes: Skjermoppløsning: Kommer an på størrelsen på skjermen, men 1900×1200 er det beste. 1600×1050 eller 1600×900 vil også fungere. Minne: 4GB anbefales. Grafikkort: Nvidea GC med anbefalt 512 minne foretrekkes. Evt. andre grafikkkort for CAD system (ATI etc) med anbefalt minne er også greit. 256 minne vil nok også fungere. HD: 7200RPM anbefales. Operativsystem: Windows 7 (evt. Windows XP). Treknappsmus er nødvendig. Microsoft Office må være innstallert på PCene som brukes, Office kan kjøpes via studentlisens.no. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hvilket studie går du? Maskiningeniør? Du må nok opp i minst 6500 kr. f. eks. MSI GE620DX vil passe greit og er ikke så ille for 7000 kr. Spørsmålet er om du ønsker/kan trenge en firekjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå