Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

STP > Router ?

Anbefalte innlegg

Vi her i huset lager et nytt rom til meg...et stort et. Jeg la en kabel opp (som jeg trodde var UTP, for jeg har 2 helt like kabler, bare den ene er STP), men den var STP... jeg har en router nede, og den kabelen skulle gå i en hub jeg har oppe, MEN de vil ikke virke sammen... er det en måte jeg kan få de til å virke?! Har egentlig ikke veldig peiling på nettverkskabler og sånt, men jeg trenger hjelp her...

Skulle kanskje si at jeg har 3Com OC Wireless router med 4 Ethernet porter... prøver fra en av de portene til uplinken på huben, men virker ikke med STP kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen please svare?! er ikke UTP som en STP kabel bare mer...sikker?

3COM OC Router > STP Kabel > Hub : No workies

3COM OC Router > UTP Kabel > Hub : Works.

hvorfor vil ikke STP virke??

grunnen til at jeg ikke kan bytte er at den går gjennom veggen...

Lenke til kommentar
Vi her i huset lager et nytt rom til meg...et stort et. Jeg la en kabel opp (som jeg trodde var UTP, for jeg har 2 helt like kabler, bare den ene er STP), men den var STP... jeg har en router nede, og den kabelen skulle gå i en hub jeg har oppe, MEN de vil ikke virke sammen... er det en måte jeg kan få de til å virke?! Har egentlig ikke veldig peiling på nettverkskabler og sånt, men jeg trenger hjelp her...

Sjekk om de er koblet rett, mange kobler ikke etter skjema og da kan du oppleve rare kontaktfeil.

Lenke til kommentar

Lag en krysset kabel dersom du skal kjøre fra en av de 4 portene på routern og rett i en valig port på hub'en.

Par 1 og 2 må bytte plass, det gjøres enkelt ved at lederne i den ene enden bytter plass fra 1-3, 2-6, 3-1, 6-2.

Eller gjerne

1 - 3

2 - 6

3 - 1

4

5

6 - 2

7

8

Dette burde gjøre susen hvis du klarer å forstå hva jeg egentlig mener, skjønner dette egentlig godt selv. Men etter en slik forklaring begynner jeg nesten å tvile :lol:

Lenke til kommentar
Lag en krysset kabel dersom du skal kjøre fra en av de 4 portene på routern og rett i en valig port på hub'en.

Par 1 og 2 må bytte plass, det gjøres enkelt ved at lederne i den ene enden bytter plass fra 1-3, 2-6, 3-1, 6-2.

Eller gjerne

1 - 3

2 - 6

3 - 1

4

5

6 - 2

7

8

Dette burde gjøre susen hvis du klarer å forstå hva jeg egentlig mener, skjønner dette egentlig godt selv. Men etter en slik forklaring begynner jeg nesten å tvile :lol:

Jeg GJORDE det, og det virka fra PC til Uplink, men ville fortsatt ikke virke router til hub.......... Det er også veldig vanskelig å bytte kabel.

hjelp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...