Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!

vetle666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke det. Kameraer altså. Europark er bikkjer fra helvete. Du burde parkert på plassen 10 m ovenfor der du stod, da den delen er kommunal.

Det som har skjedd er at billetten datt ned på gulvet idet du lukket døra, og fløy opp igjen da du åpnet den. Første gang i historien btw. Awesome.

Endret av Dassen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er flere ting som skurrer fra Europark sin side. Hvorfor tok det så lang tid å avvise klagen? Og å sende over de 3 andre bildene? Jeg har så lyst til å tro på TS

Jeg fikk bot rett utenfor hovedkontoret til Q-park. Parkerte på rett plass, og hadde aktivert easypark. Det stod på p-boten at jeg ikkje hadde synlig billett i ruta selv om easypark klistermerket er VELDIG godt synelig. Easypark er koblet opp mot bilnummeret på bilen.

Gikk rett opp på hovedkontoret til q-park og leverte en skriftelig klage. 1-2 timer etter at boten var skrevet ut. JEg fikk da svar over en mnd senere at jeg slapp å betale boten. Ikkje akkurat smarte og kjappe de heller laugh.gif:grumpy:

Morro å se utfallet på dette ja :new_woot:

Ble biletten betalt med visa eller kontant? Jeg personlig har aldir kontanter på meg, og det er heller ikke mange automater som krever mynter lengre heldigvis. Iallefall ikkje i Oslo

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hvorfor sendte du ikke bare en klage til Europark istedenfor å spre det ut i media? Europark vil jo gjøre alt som står i deres makt for å hevde sin uskyld. Jeg hevder ikke at bildene er manipulert, men å gå sånn rett ut i media er sjelden populært.

Opplevde en idiotisk parkeringsvakt selv ta bilder av bilen min mens jeg betalte for billett. Ropte faktisk til han også, men han fortsatte, og da jeg kom til bilen ga han meg boten og sa "det er for sent nå" og dro derfra uten å sjekke resten av bilene. Sendte en kort klage med fotobevis av at billetten var betalt før han hadde skrevet ut boten. Har ikke hørt noe fra dem enda, nå 9 måneder senere.

Ellers er jo dette muligens årets verste fail etter europark kom med sine bevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor sendte du ikke bare en klage til Europark istedenfor å spre det ut i media? Europark vil jo gjøre alt som står i deres makt for å hevde sin uskyld. Jeg hevder ikke at bildene er manipulert, men å gå sånn rett ut i media er sjelden populært.

Om du gidder å lese en artikkel eller det første inlegget mitt i tråden så ser du at jeg selvfølgelig har klaget til dem, fikk avslag og beskjed om at dette var endelig avslag og at saken ikke vil bli tatt opp på nytt.

Lenke til kommentar

Teorier:

-Bildene er manipulert

-Bildet med boten er en bot de har liggende, som de tar frem da bileieren er borte for å kjøpe billett. De legger så den falske billetten under vindusviskeren, tar masse bilder, og kommer tilbake senere for å legge den ekte boten på plass

-TS lyger

-Døren sto åpen, europark har fjernet billetten, tatt bilder, og lagt billetten tilbake igjen

Lenke til kommentar

Jeg visste ikke om de før Tønsberg blad kontaktet meg i dag 2. Da fortalte journalisten at det var tre bilder til, men Europark ville ikke sende disse. En time senere omtrent ringt journalisten meg opp igjen og fortalte om bildene og sendte de til meg i samme pdf fil som nettavisen og sendte meg senere.

Lenke til kommentar

Rart at Europark tar 4 bilder totalt og, hvis billetten lå i ruten. Blir mye ekstrsarbeid for de å redigere alle bildene etterpå

Som nevnt tidligere gikk jeg P-vakt en liten periode for et vaktselskap for noen år tilbake. Rutinen var å ta minimum tre bilder - ett hvor du ser tydelig frontruta uten billett, ett hvor du ser bilens reg.nr., og ett hvor du ser tydelig omgivelsene så det er lett å oppfatte hvilket parkeringsanlegg det dreier seg om. Ser ut som om p-vakten har vært litt forutseende også her, kanskje på grunn av GPS-holderen i vinduet, så han/hun har sikret seg frontruta fra flere vinkler.

...og Occam's Razor sier jo som kjent at den enkleste forklaringen ofte er den beste - så med mindre det dukker opp noe nytt og sterkere fra TS, er jeg nok tilbøyelig til å holde med EP.

Endret av Distressor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke noen menneskekjenner. :p

Men altså, det var ikke sånn ment. Uansett årsak, så klarer jeg ikke å få bildene dine til å samsvare med bildene til parkeringsvakten.

*edit*

btw Vetle, jeg er dårlig på navn, så kjente ikke det igjen. :p

Endret av Slimda
Lenke til kommentar

Ved å kjøre bildene fra EP gjennom eksempelvis http://errorlevelanalysis.com/ (tar bare .jpg, jeg brukte jpg'ene fra Tønsbergs Blad)

...kan man avdekke om de har blitt tuklet med eller ikke. Såvidt jeg kan se av bildene fra Europark, er de ikke manipulert.

Det programmet har ikke sjans til å se om det er brukt healing brush eller clone stamp eller ikke. Stedet det billetten kan ha ligget vil jo da blir prikk lik omgivelsene sine. Det programmet der kan bare være godt for å se om enkelte deler av samme objekt i et bilde er forandret, så det avviker fra resten av objektet. Sånn jeg forstår det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det programmet har ikke sjans til å se om det er brukt healing brush eller clone stamp eller ikke. Stedet det billetten kan ha ligget vil jo da blir prikk lik omgivelsene sine. Det programmet der kan bare være godt for å se om enkelte deler av samme objekt i et bilde er forandret, så det avviker fra resten av objektet. Sånn jeg forstår det.

Du kan ha rett i det. Clone stamp kan vel dog avdekkes forholdsvis lett vha. en form for statistisk analyse av bildet hvor man ser etter pixelmønstre som gjentar seg. Healing brush har jeg ikke brukt før.

Scorpion, man ser jo mer støy i bildet der hvor øynene er dratt utover. Det er vel litt uklart hvordan man skal tolke dataene, dog.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...