Leif.ross Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Betalte for 4 timer parkering, og ja, boten var skrevet 1 minutt etter at jeg kjøpte billetten... Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Betalte for 4 timer parkering, og ja, boten var skrevet 1 minutt etter at jeg kjøpte billetten... Historien din bør komme ut i media. Hvis du er interessert så er det bare å kontakte en avisredaksjon så lager de en sak av det. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Fikk en litt interessant bot ifra Security-park idag/igår. Historien går som følger: Parkerte bilen for å kjøpe middag og trakk billett, la så billetten godt synlig i frontruta. Bilen min var eneste bilen på parkeringsplassen. Gikk så for å handle og kom tilbake ca 7 minutter etterpå, og ble en glad eier av en fantastisk fin gul PARKERINGSBOT PÅ 710KRONER.. Det fantastiske er at jeg har både boten og billetten liggende ved siden av meg nå, boten ble skrevet 1 minutt etter at billetten ble trukket. Så denne parkeringsvakten har ligget skjult et sted på området, for å så løpe bort til bilen min, skrevet boten, og løpt tilbake til dekning etterpå... Klage er sendt, men vurderer å ta dette lengre enn bare klagenemda.. Noen må snart ta tak i disse folka, og filleriste de! 1) Hva fikk du bot for ? Man kan få bot for manglende billett, utgått billett, bilen står feil på parkeingsplassen (tar 2 plasser f.eks.) osv. osv. 2) Blir spennende å se bilder trafikkbetjenten tok. 3) Du satte fra deg bilen, gikk rett bort til parkeingsautomaten, gikk rett bort til bilen og la lappen i vinduet ? Og da mener jeg gikk rett bort og ingen stopping for å prate i mobil eller pisse bak en busk eller noe. Du så ikke den gule lappen når du kom tilbake ? 4) Kan du bevise at du ikke har fått tak i noen andres parkeringslapp ? Jeg betaler alltid enten med mobil eller kort for å dokumentere kjøpet. Selv om du kan dokumentere kjøpet så kan det hende du kom ut.. så parkeringsvakten og løp bort til parkeringsautomaten for å betale slik at du trodde du kunne klage deg ut av brøleren din ved å ha en billett. Parkeringsvakter er ofte overivrige, men det er så mange som feilparkerer at de ikke har behov for å gjøre seg til kjeltringer. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Betalte for 4 timer parkering, og ja, boten var skrevet 1 minutt etter at jeg kjøpte billetten... Du betalte for 4 timer parkering men skulle bare inn for å kjøpe deg middag, og var ferdighandlet 7 minutter senere? Hvorfor i all verden betaler du da for 4 timer parkering? Det tar alltid en del sekunder fra man kjøper billetten til man får lagt den i ruta på bilen. Så skal du gå ut av syne, parkeringsvakten skal komme frem til bilen din. Det vil ta en god del sekunder. Så skal parkeringsvakten skrive ut bilen og dokumentere det hele. Snodig da at boten er skrevet ut ett minutt etter du stod ved automaten. Ergo, jeg synes det er en meget snodig historie du forteller. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. november 2011 Del Skrevet 26. november 2011 Betalte for 4 timer parkering, og ja, boten var skrevet 1 minutt etter at jeg kjøpte billetten... Klag. Opplevde det samme en gang, alle på forumet mente jeg ikke hadde sjans, men den klagen gikk igjennom. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 7. desember 2011 Del Skrevet 7. desember 2011 Nå er eg virkeleg i tvil her. Kan aldri i verden forstå at TS lyger. Har det skjedd noko vidare? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 8. desember 2011 Del Skrevet 8. desember 2011 Hvorfor kan du ikke tro det? Trådstarter trodde vel først at parkeringsvakten kun tok et bilde. Derfor prøvde TS seg med at p-lappen var plassert i blindsonen. Og da han fikk vite at de tok flere bilder, så var saken og navnet hans alt i media. Pinlig? Og hva tjener TS nå på å fortelle at han har prøvd å lure oss, media og parkeringsselskapet? Men jeg kan ikke garantere hva som er riktig eller ei. Men om bildebevisene ikke er forfalsket, så sier bevisene sitt. Problemet er at trådstarter sliter uansett hvem som har rett eller ikke. Bevisene er vanskelig å motbevise. 2 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 (endret) La meg først takke for at du understreker at du ikke kan garantere for at det du sier er riktig. For meg er det lettere å holde meg saklig og slippe å hisse meg opp over folk som kommer med påstander som om de sitter på fasit. Hvorfor kan du ikke tro det? Trådstarter trodde vel først at parkeringsvakten kun tok et bilde. Derfor prøvde TS seg med at p-lappen var plassert i blindsonen. Og da han fikk vite at de tok flere bilder, så var saken og navnet hans alt i media. Pinlig? Og hva tjener TS nå på å fortelle at han har prøvd å lure oss, media og parkeringsselskapet? Men jeg kan ikke garantere hva som er riktig eller ei. Men om bildebevisene ikke er forfalsket, så sier bevisene sitt. Problemet er at trådstarter sliter uansett hvem som har rett eller ikke. Bevisene er vanskelig å motbevise. Til det du skriver så la meg understreke at jeg sendte en klage før jeg fikk se et eneste bilde. Hendelsesforløpet går som følger: Jeg får bot -> Ringer Europark -> Sender skriftlig klage -> Får avslag og første bildebevis -> Jeg går da utifra at kontrolløren har jukset -> Kontakter media -> Media ber om flere bilder - EP avslår -> Et par senere frigjør EP bildene = Da ville jeg jo ikke ha klaget i førsteomgang? Jeg hadde jo ikke sett noen bilder. Om lappen ikke lå der ville det jo vært forbi tilbakestående å ha klaget. Jeg sitter igjen uten å helt å forstå hva som skjedde. Jeg er gjør jo distre feil i hverdagen jeg og, men jeg forstår ikke hvordan jeg skal ha klart å gjort noe rart uten å bemerke meg det selv her. Hva er alternativet liksom? At jeg returnerer til bilen, finner billetten på sete, legger den i ruta og blir overrasket over å ha fåt bot? Jeg kan rett og slett ikke tro at jeg kan ha gjort noe så sykt uten å legge merke til det, i tillegg hadde jeg jo en venn med, og han er ikke typen som lyver. Uansett så er det blitt en lei sak. Jeg hadde håpet på å gjøre opp for mange av de som blir ilagt bøter på særdeles tynt grunnlag. Jeg skulle ønske det var en måte jeg kunne bevist min urett på. Jeg verken er eller ønsker å bli tatt som en person som jukser og lyver. Dessverre så taler bildene en annen sak. Endret 18. desember 2011 av vetle666 1 Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 Forøvrig så har jeg fortsatt ikke hørt noe annet fra parkeringsklagenemda enn at de avventer uttalelse fra Europark. De går ikke videre før Europark uttaler seg, så om Europark føler de er på tynn is kan de bare overse saken. Tror ikke jeg behøver å si hva jeg føler om den saken! 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Forøvrig så har jeg fortsatt ikke hørt noe annet fra parkeringsklagenemda enn at de avventer uttalelse fra Europark. De går ikke videre før Europark uttaler seg, så om Europark føler de er på tynn is kan de bare overse saken. Tror ikke jeg behøver å si hva jeg føler om den saken! Dette blir bare mere og mere patetisk. Hvorfor i huleste skulle Europark være på tynn is med 4 bildebevis? Endret 19. desember 2011 av Bond007 2 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10024519 Ganske relevant. Parkeringsvakt som har forfalsket bildebevis. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 19. desember 2011 Del Skrevet 19. desember 2011 (endret) Enkelte forfalsker jo. Edit: ble litt sen Endret 19. desember 2011 av kandasa Lenke til kommentar
Illus Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 (endret) Det er lysår mellom det å stille klokken på ett kamera og å manipulere vekk en billett fra flere bilder. Det ene kan man gjøre i felt, det andre må man bruke en del tid på på en pc med rette programvare og kompetanse (siden ingen har klart å avsløre den påståtte bildemanipuleringen må parkeringsvakten være profesjonell bildebehandler på fritiden). Endret 20. desember 2011 av Illus Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Det er lysår mellom det å stille klokken på ett kamera og å manipulere vekk en billett fra flere bilder. Det ene kan man gjøre i felt, det andre må man bruke en del tid på på en pc med rette programvare og kompetanse (siden ingen har klart å avsløre den påståtte bildemanipuleringen må parkeringsvakten være profesjonell bildebehandler på fritiden). Jasså? Jeg kan ikke se at det er så stor avstand mellom disse, jeg. Juks begge deler. 3 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Lysår mellom kompetansekravene ja, men likefullt juks begge delene. Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Og stor forskjell i grad av sannsynlighet, som kanskje var poenget. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. desember 2011 Del Skrevet 20. desember 2011 Nå har jeg som lekmann sett manipulering av bilder der man har fjernet objekter, men ingen som prøvde å se om det var manipulert oppdaget om det var gjort eller ikke. Det var en som absolutt ikke kan bilderedigering noe særlig som hadde gjort det, så SÅ vanskelig er det ikke. Kommer an på kvalitet på bilde og motiv tror jeg Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 21. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2011 Forøvrig så har jeg fortsatt ikke hørt noe annet fra parkeringsklagenemda enn at de avventer uttalelse fra Europark. De går ikke videre før Europark uttaler seg, så om Europark føler de er på tynn is kan de bare overse saken. Tror ikke jeg behøver å si hva jeg føler om den saken! Dette blir bare mere og mere patetisk. Hvorfor i huleste skulle Europark være på tynn is med 4 bildebevis? Herregud, les hva jeg skriver en gang til du. Det var ment som en generell kommentar til hvor nyttig parkeringsklagenemda er. Som jeg skriver "OM Europark (eller hvilket som helts annet parkeringsselskap, red) føler at de er på tynn is kan de unngå å bli dømt, ved å overse saken". Jeg har aldri skrevet at Europark er på tynn is mtp på min sak og om du har klart å oppfatte det slik så har du misoppfattet det. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 21. desember 2011 Del Skrevet 21. desember 2011 (endret) - Endret 21. desember 2011 av Bond007 Lenke til kommentar
kozeklumpen Skrevet 31. desember 2011 Del Skrevet 31. desember 2011 Forøvrig så har jeg fortsatt ikke hørt noe annet fra parkeringsklagenemda enn at de avventer uttalelse fra Europark. De går ikke videre før Europark uttaler seg, så om Europark føler de er på tynn is kan de bare overse saken. Tror ikke jeg behøver å si hva jeg føler om den saken! Dette blir bare mere og mere patetisk. Hvorfor i huleste skulle Europark være på tynn is med 4 bildebevis? Herregud, les hva jeg skriver en gang til du. Det var ment som en generell kommentar til hvor nyttig parkeringsklagenemda er. Som jeg skriver "OM Europark (eller hvilket som helts annet parkeringsselskap, red) føler at de er på tynn is kan de unngå å bli dømt, ved å overse saken". Jeg har aldri skrevet at Europark er på tynn is mtp på min sak og om du har klart å oppfatte det slik så har du misoppfattet det. Hehe, snakk om å drite seg ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg