Bobbylove Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Da vil jo bildene vise at du sitter i bilen. Du kan bare si du var på vei ut for å kjøpe billett. Jeg sto parkert på en reservert plass som jeg trodde var reservert for det stedet jeg skulle på å når jeg kom ut så sto det en euro park fyr å tastet så fint på maskinen sin så jeg bare gikk forbi sa morn å satt meg i bilen. Da spurte han om jeg ville ha boten nå eller i posten, da bare startet jeg bilen å skulle til å kjøre men da slang han boten på ruta å knipsa et bildet for som fy. Ivrig fyr. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg tror på deg TS. Du tror altså at Europark har manipulert situasjonen? Dvs tatt 4 bilder av bil med synlig billett, bøtelagt vedkommende og deretter tatt turen hjem for å photoshoppe bort billetten på alle 4 bildene. Alt dette arbeidet for at de skal kunne kreve inn 700 kroner. Er det slik du tror det har foregått? Lenke til kommentar
Illus Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Det som mest sannsynlig har skjedd er at europark vakten hadde på seg usynlighetskappe og tok bildene av bilen mens "gutta båys" stod og kranglet foran parkeringsautomaten om hvem som skulle betale. Han fulgte så etter dem, fortsatt med usynlighetskappe på, til solstudioet og stod og ventet. Når førstemann var ferdig (kompisen) løp parkeringsvakten til bilen mens han samtidig skrev klokkeslett på boten og la den under viskeren. Han spaserte så til neste parkeringsplass og neste offer for å utføre samme stunt. Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Var trøtt når jeg skreiv så fikk ikke skrivi alt sammen for jeg sovna men altså jeg tror på ts til alt anna er bevist.. 2 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Var trøtt når jeg skreiv så fikk ikke skrivi alt sammen for jeg sovna men altså jeg tror på ts til alt anna er bevist.. Så du mener at 4 bilder ikke er tilstrekkelig bevis? 1 Lenke til kommentar
Nesa_til_Nuffene Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Uansett vet en jo ikke noe mere før TS får høre noe mer fra dem. Men mener å lese at det mangla noe klokke slett å greier også. Jeg har en barnebursdag å gjøre klar her. Så må se å sette i gang. Men jeg har lov til å tro til jeg hører noe anna. 2 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Man betaler da for pokker ikke parkeringsbillet når man sitter i bilen. Da har man mer penger enn man trenger.... Det kalles en stopp, ikke en parkering. Og dette er selvsagt lov å gjøre på parkering forbudt soner også. For da flytter man bare bilen om det skulle være nødvendig. Det regnes jo som parkering om du stopper mer enn 5 sek eller noe. Selvfølgelig betaler du billett selv om du sitter i bilen, gjør noen ikke det har dem gjerne mindre penger enn dem trenger. Snakker ikke om raskest mulig stopp når du skal slippe av noen, men om du venter på noen utenfor en flyplass betaler alle billett selv om dem sitter i bilen å venter. Er ikke slik du er imun mot bøter så lenge du sitter i bilen. Men. Det eneste som virker troverdig med trådstarer er hvor langt han har gått med sin sak, og det at han faktisk har klaget og tatt bilder selv før han har sett bildet fra parkeringsvakten. Endret 8. september 2011 av dotten☻ 2 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Så, om jeg stopper ved et lyskryss så parkerer jeg? Men til et litt mer saklig påstand. Det kalles av og pålastning og du kan stå opp i mot 10 min på stedet før du har behov for noen billett. 1 Lenke til kommentar
Atald Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Jeg har aldri tenkt tanken på å betale når jeg sitter i bilen og venter 5-10 minutter. 1 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Man betaler da for pokker ikke parkeringsbillet når man sitter i bilen. Da har man mer penger enn man trenger.... Det kalles en stopp, ikke en parkering. Og dette er selvsagt lov å gjøre på parkering forbudt soner også. For da flytter man bare bilen om det skulle være nødvendig. Feil. Definisjonen på parkering er “enhver hensetting av kjøretøy, selv om føreren ikke forlater det". Det er til og med et vanlig spørsmål på teoriprøven for klasse B. Og det er ingen regel som sier at det er lov å stå parkert i 10 minutter uten at det "gjelder". Ordlyden er "kortest mulig stans for av- eller påstigning eller av- eller pålessing". Endret 8. september 2011 av Lord Britishface 3 Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Så, om jeg stopper ved et lyskryss så parkerer jeg? Men til et litt mer saklig påstand. Det kalles av og pålastning og du kan stå opp i mot 10 min på stedet før du har behov for noen billett. Nei, du lærer i førerutdanningen at det er en trafikal stans. Jeg har aldri tenkt tanken på å betale når jeg sitter i bilen og venter 5-10 minutter. Har sett folk få bøter i "påstignings-parking" der maks parkeringstid gjerne er 15 min. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Ok nok nå, det er ikke det denne tråden handler om Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 1.Du og dine venner har funnet på alt sammen. 2.Kompisen din som først var ute, plasserte billeten der, uten at du registrerte det. Og når du så boten og at billetten din ikke hadde gått ut. holdt han bare kjeft. 3.Du betalte aldri noe billett og så at du hadde fått bot 16.01, mens en av kompisene dine hadde en billett som gikk ut 16.03 så trodde du hadde en sak. 4.Ep ljuger. Jeg stemmer for nr 3. Men man vet aldri, jeg trodde virkelig på deg i denne saken, helt til EP kom med sine bilder. Lenke til kommentar
bandreas Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Flere ting som skurrer her og er kritikkverdig. Kritikk mot trådstarter: - Utsagnene dine stemmer ikke overens med hverandre i denne trådens gang - Bildet (bildene) dine ble lagt ut seint. - Få bilder fra tidspunktet da dere oppdaget bota. - "Bevisene" dine beviser egentlig ingen ting. En billett fra en p-plass på det aktuelle tidspunktet kan man plukke opp fra bakken. Eller få av en venn. Bilder og videoer tatt i ettertid er verdt 0. Kritikk mot EuroPark og den ansatte: - Dårlige bilder som ble gitt i pdf format først. - Bildene viser ikke omgivelser som gjør det mulig å synkronisere tidspunkt og aktuell bil. - Det tok lang tid å gi ut orginalfilene. - Bransjen drives av en form for belønning etter resultater hos ansatte, likt som provisjon (link tidligere i tråden). Sjansen for at en person som trenger penger jobber for EP og er i stand til å manipulere bilder slik at han kan skrive ut flere bøter er absolutt tilstede. At de fleste klager på p-bot blir svart med avslag fordi få tar seg bryet med å gå videre med saken er ingen hemmelighet. Det har blitt vist saker gjennom media hvor folk har vunnet frem mot det som kan ansees som sleipt og bevisst spill fra p-vaktenes side. I denne saken virker trådstarter usikker når det kommer til stykket. Men EP sine bildebevis er i bunn og grunn ubrukelige da de ikke viser reg nr. sammen med det tomme dashbordet. Taperen i denne saken blir vel uansett trådstarter da EP har "bevis" iform av bilder. Kun en anmeldelse og profesjonell'ish undersøkelse av bildene vil gi et sikkert svar. Men en anmeldelse hadde vel allerede vært fylt ut og iverksatt hadde det vært tilfelle. Alt i alt, kanonbra lesning mens jeg nipper på en kaffe 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 Håper du kødder Razamanaz. Det innlegget du siterte er mange dager gammelt, og kan ha blitt skrevet med et litt annet utgangspunkt enn det det ser ut som saken har nå Kødder? Jeg fikk ikke med meg at innlegget var så gammelt, men mennekset er jo foruintatt så det holder. Det ts skrev var en veldig lik sak som en jeg jobbet med gikk igjennom. Det var på den tiden det var bonusordninger, hun hadde lappen synlig men vakten fant riktig vinkel og tok bilde så lappen lå skjult. Klagene ble avslått og hun betalte selvom hun ikke burde det. Det er tyveri i min bok. Jeg er enig i at jeg var litt kjapt ute med påstanden om bonus, da jeg lærte at denne ble avverget i 2009(pga fryktelig mange saker som den ts beskriver). Alle parkeringsvakter er ikke rasshøl, men jeg kan tenke meg at vi ser på en 70-80% rasshølrate. Jeg er forøvrig ikke menneske, jeg er kamel. Og vi dømmer over en lav kameltå. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 8. september 2011 Del Skrevet 8. september 2011 (endret) Man betaler da for pokker ikke parkeringsbillet når man sitter i bilen. Da har man mer penger enn man trenger.... Det kalles en stopp, ikke en parkering. Og dette er selvsagt lov å gjøre på parkering forbudt soner også. For da flytter man bare bilen om det skulle være nødvendig. Det regnes jo som parkering om du stopper mer enn 5 sek eller noe. Selvfølgelig betaler du billett selv om du sitter i bilen, gjør noen ikke det har dem gjerne mindre penger enn dem trenger. Snakker ikke om raskest mulig stopp når du skal slippe av noen, men om du venter på noen utenfor en flyplass betaler alle billett selv om dem sitter i bilen å venter. Vel. Det gjør aldri eg. For så dum er eg ikke. Ser eg tok feil angående parkering. Endret 8. september 2011 av Jotun Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 I det øyeblikket man begynner å antyde at er firma - med en omsetning på over 1.240.000.000 kroner (2010) - bruker tid på å manipulere digitale bilder for å tjene 0.000.000.700 kroner ekstra, er det åpenbart at man ikke bare er på tynn i; man er faktisk gått rett til bunns. Eller at en enkelt parkeringsvakt har manipulert for å tjene noen ekstra kroner. 1 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 13. september 2011 Del Skrevet 13. september 2011 Hadde vært supert med oppdateringer av TS. Hva gjør han ? Står han på sitt, eller er det en "innrømmelse" på gang ? Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 Står på mitt og kommer ihvertfall til å forsøke å klage på boten som jeg har nevt et par ganger. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 13. september 2011 Forfatter Del Skrevet 13. september 2011 I det øyeblikket man begynner å antyde at er firma - med en omsetning på over 1.240.000.000 kroner (2010) - bruker tid på å manipulere digitale bilder for å tjene 0.000.000.700 kroner ekstra, er det åpenbart at man ikke bare er på tynn i; man er faktisk gått rett til bunns. Eller at en enkelt parkeringsvakt har manipulert for å tjene noen ekstra kroner. Tror heller Europark hadde manipulert bildet for å unngå å bli tatt med buksene nede i media enn for å tjene 0.000.000.700 kr. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg