Baini Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Hei, Har en maskin jeg bygget for en kompis en stund tilbake. Problemet med den er at enten kommer det opp at RAM-en er gal, eller trenger å settes inn på ny (rosa prikk blinker hele tiden på grøn firkant) Det andre problemet er at disse feilene skaper problemer med 'bootmgr'. RAM-brikkene har jeg prøvd å kjøre både på 7-7-7-20 og 9-9-9-24, begge på 1333Mhz, siden jeg leste at AMD har hatt problemer med å få kjøre RAM høyere. Jeg har også prøvd min egen RAM som er Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 CL8 med timingen 9-9-9-24 da satt til 1333Mhz. Prøvd å kjøre både 2 og 4 brikker. Den fungerer og fint på et 790FXTA-UD5 med en 955BE CPU. PSUen vet jeg fungerer, siden jeg lånte den en stund, men jeg har merket at viften ikke slår seg på. Jeg brukte den jo til å spille med så den virker jo fint der. Er det at viften slår seg på når temperaturen eller loaden når et visst punkt? Skjermkortet vet jeg også at fungerer siden det brukte jeg og. Av lagringsenhetene vet jeg at den ene HDDen fungerer, SSDen har jeg ikke fått testet men siden jeg fikk samme feilen med begge som OS disk regner jeg med. Oppsettet er som følgende: Gigabyte 890FXA-UD7 AMD Phenom 955 BE Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333Mhz 4x 2GB for AMD Phenom II Asus Radeon HD 6970 2GB Corsair AX 850W PSU Corsair Force F120 SSD Samsung 750GB 7200RPM Det jeg mistenker er at det enten er CPU eller hovedkortet som er kaputt. Noen som har noen forslag som kanskje kan hjelpe? Lenke til kommentar
kgau Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Hei, Har en maskin jeg bygget for en kompis en stund tilbake. Problemet med den er at enten kommer det opp at RAM-en er gal, eller trenger å settes inn på ny (rosa prikk blinker hele tiden på grøn firkant) Det andre problemet er at disse feilene skaper problemer med 'bootmgr'. RAM-brikkene har jeg prøvd å kjøre både på 7-7-7-20 og 9-9-9-24, begge på 1333Mhz, siden jeg leste at AMD har hatt problemer med å få kjøre RAM høyere. Jeg har også prøvd min egen RAM som er Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 CL8 med timingen 9-9-9-24 da satt til 1333Mhz. Prøvd å kjøre både 2 og 4 brikker. Den fungerer og fint på et 790FXTA-UD5 med en 955BE CPU. PSUen vet jeg fungerer, siden jeg lånte den en stund, men jeg har merket at viften ikke slår seg på. Jeg brukte den jo til å spille med så den virker jo fint der. Er det at viften slår seg på når temperaturen eller loaden når et visst punkt? Skjermkortet vet jeg også at fungerer siden det brukte jeg og. Av lagringsenhetene vet jeg at den ene HDDen fungerer, SSDen har jeg ikke fått testet men siden jeg fikk samme feilen med begge som OS disk regner jeg med. Oppsettet er som følgende: Gigabyte 890FXA-UD7 AMD Phenom 955 BE Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333Mhz 4x 2GB for AMD Phenom II Asus Radeon HD 6970 2GB Corsair AX 850W PSU Corsair Force F120 SSD Samsung 750GB 7200RPM Det jeg mistenker er at det enten er CPU eller hovedkortet som er kaputt. Noen som har noen forslag som kanskje kan hjelpe? RAM problemer med CPUen?? Jeg er ikke helt med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå