Gå til innhold

Trenger ny skole-pc

Anbefalte innlegg

God dag! Da var det et nytt år på skole, og jeg trenger en ny PC.

Her er min ønskeliste:

• Helst i7 (Vet ikke helt hva dette er, men er sikkert bra :p )
  • God batterilevetid (Minimum 6-7 timer)
  • Den bør helst ikke være for tung, slik at det er lett å få fraktet den med seg overalt.
  • Helst SSD.
  • Bør være mulig å spille spill som krever en del (Må jo ha noe å gjøre på i friminuttene)
  • Bør være kraftig, slik at jeg kan få installert forskjellige redigeringsprogrammer.
  • Ikke for billig, men allikevel ikke for dyr. (Oppimot 5-9 tusen)
  • Ikke Mac :p

Håper virkelig noen her kan hjelpe meg! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipset!

Innså nå at 6-9 timer kan være litt lenge ja :p Er nok ingen friminutt som varer så lenge, og togturen hjem varer bare et kvarter. Så bra ut den ja!

Et lite spørsmål:

Harddisk 750 GB - Serial ATA-300 - 5400 opm Er dette vanlig harddisk, eller SSD? Har 0 greie på PC, så beklager at jeg spør!

Håper også at andre kan komme med forslag! :)

Endret av stigah
Lenke til kommentar

For det meste Minecraft, hehe :p Og så må det klare å kjøre Skyrim når det kommer ut. Vil også installere SH5, og noen av de nyeste RTS-spillene som krever litt.

Takker for tipset! Håper folk fortsetter å sende inn forslag!

Lenke til kommentar

Hmm, synest det virker litt urimelig å skaffe seg så kraftig skole-pc.

Du kan se på denne, men den blir nok litt upraktisk dersom du vil ha en portabel og strømgjerrig pc, du får heller ikke i7, jeg tviler på at du vil få ett kraftig grafikkort, i7 prosessor, portabel og lang batterilevetid.

Asus N53SV er kanskje litt mer det du ser etter.

1920x1080 oppløsning

Intel Core i7 prosessor

6GB 1333MHz ram

Nvidia GT 540m med 2GB GDDR5 ram

Eneste minus er at du ikke får med en SSD, men det kan du kjøpe separat å bytte ut den mekaniske, det er veldig lett å skal ikke mye til.

EDIT: Asus N53SV har bare 1 time batteriliv dersom du bruker den tungt, og snaut 4 timer i batterisparings modus....

Endret av Vent180dager
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for alle tips! Ok, så glem det jeg skrev i første post :p

Trenger ikke en kraftig PC allikevel, men den må kunne kjøre Photoshop og andre Adobe produkter. Vil ha en med lang batteribruk også, og den må i alle fall klare Minecraft :p

Trenger ikke en PC som klarer de beste spillene. Holder nok ut skoledagene, hehe :p

Lenke til kommentar

Takker for alle tips! Ok, så glem det jeg skrev i første post :p

Trenger ikke en kraftig PC allikevel, men den må kunne kjøre Photoshop og andre Adobe produkter. Vil ha en med lang batteribruk også, og den må i alle fall klare Minecraft :p

Trenger ikke en PC som klarer de beste spillene. Holder nok ut skoledagene, hehe :p

Denne her er liten og portabel,har rask nok prosessor og harddisk, mye RAM og et skjermkort som helt sikkert takler Minecraft!

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638196#extra

Eneste minuset er at man trenger ekstern optisk enhet, men de er ikke dyre...Batteritiden skal visstnok være veldig bra... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for forslagene!

Så ... Da står jeg igjen med to PC-er her.

ASUS K53SV CI7 2.0 6GB/640 GT540M 15.6" W7HP

http://www.dustinhome.no/asus-k53sv-ci7-20-6gb-640-gt540m-156-w7hp/product/5010600521

• Pris: 6790 kr
  • Prosessor: i7
  • Batterilevetid: Ca. 5 timer
  • Sitat fra nettsiden du linket til:
    • All in all our suggestion is if you are thinking about buying this notebook for serious business tasks which demand faster and reliable processing, and maybe do some casual gaming, this is the product for you. Regarding the price it is a good value, and maybe the “coolest” thing in it’s class, literally. :)

ASUS U36SD 13,3" HD LED

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=638196#extra

• Pris: 6990 kr
  • Prosessor: i5
  • Batterilevetid: Ukjent tid. "Batteritiden skal visstnok være veldig bra... ;) "
  • Minus:
    • Eneste minuset er at man trenger ekstern optisk enhet

Fristet veldig å kjøpe den første. Har fått god omtale også. Så nå at den nederste hadde mindre skjerm, og i5-prosessor.

Tror jeg skal gå for den øverste, kanskje. Men har et par spørsmål:

Når ble denne PC-en lansert? Vil helst ikke kjøpe meg en fem år gammel PC, hehe :p

Hva er en ekstern optisk enhet, og hvorfor trenger jeg det på den nederste maskinen?

Takker og bukker for svar og hjelp!

Endret av stigah
Lenke til kommentar

Kan anbefale en Macbook Air 13" - Endte med å kjøpe den selv, og er ytterst fornøyd!

i5 (eller i7 hvis du vil legge ekstra penger i, ikke nødvendig)

4GB ram

128GB SSD

Og får alltid minimum 5 timer med batteri ut av den, lett å få mer, men jeg liker litt lys skjerm! :)

Edit: Så at du ikke ville ha en mac, men du bør tenke på den ihvertfall, fyller alle dine spesifikasjoner og du kan alltids installere Windows på den hvis du vil.

Endret av cfg
Lenke til kommentar

Kan godt hende jeg tar feil her, men Mac blir litt dyrere enn X53SV, og kanskje noen spill ikke vil fungere (Skyrim kommer nok til å gå).

Men dersom du kjøper X53SV med en separat SSD kan det hende prisen stiger litt, men ikke nødvendigvis over en Mac.

Tror kanskje X-serien har litt større tastatur enn K-serien, men igjen, jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...