Gå til innhold

Middag med karripasta

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ganske glad i sterk og krydret mat, og har tenkt å lage middag i den "indiske"-duren. Noe type karri, eller noe. Så tenkte jeg å bruke karripasta, men hvor får man kjøpt dette? Og hvilken er best, grønn eller rød? Og hvis jeg skal lage noe sånt som karri, er det best å blande pastaen med kokosolje (?) eller naturell yoghurt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper karripasta på importbutikker. Bor i sandnes. Ligger 3 stykker rett ved siden av hverandre så jeg har litt å velge i.

Sterkheten kommer helt an på hvem som har produsert det. Rød og grønn inneholder nesten de samme ingrediensene.

Siden du går for det indiske preget burde du kanskje teste gul karripasta.

Bland det med sitron og olje og ha rør det inn i pastaen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper karripasta på importbutikker. Bor i sandnes. Ligger 3 stykker rett ved siden av hverandre så jeg har litt å velge i.

Sterkheten kommer helt an på hvem som har produsert det. Rød og grønn inneholder nesten de samme ingrediensene.

Siden du går for det indiske preget burde du kanskje teste gul karripasta.

Bland det med sitron og olje og ha rør det inn i pastaen.

Når jeg har sett på oppskrifter med karripasta, så blander de det med enten kokosmelk eller naturell yoghurt. Hva er best?

Lenke til kommentar

Jeg liker kokosmelk best, men yoghurt er nok best om du ikke tåler mye krydder.

Men da tar jeg kokosmelk, siden jeg liker mye krydder! :D Men er det nok å bare blande karripasta og kokosmelk da (pluss kjøtt selvfølgelig), eller skal det noe ekstra til? :)

Lenke til kommentar

Grønnsaker?

Poteter i små terninger passer godt

Men stek kjøttet i forveien med litt løk og ingefær.

Er en "svært" usunn person, tenkte mer type krydder eller noe :) Liker best sausene mine uten noe sunt i, haha! :) Men takk for tips, uansett!

Jeg var i butikken i sted for å se om de hadde noe karripasta (Spar butikken) og den ansatte der viste meg noe vanlig pasta liksom (spaghetti osv)! Folk har tydeligvis ikke peiling ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...