bOMS Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Hei, lurte på om noen viste om en ipad dock med en eller annen form for tilkobling til HiFi anlegg, samt bilde, helst via HDMI. Egentlig noe slikt som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637699, men uten høytalerene. Endret 14. september 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Husk at du BARE får bilde ut fra ipad'en fra apps som har støtte for det. Du får IKKE bilde av homescreen osv. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 tanken var egentlig ikke å kjøre annet enn musikk (mp3, og spotify og slikt) til annlegget, og styre det fra ipadden mens den står i standen. Og da hadde en hdmi kabel vært enklest, men alt duger så lenge man får lyd. Lenke til kommentar
Gadgeteer Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Hei, lurte på om noen viste om en ipad dock med en eller annen form for tilkobling til HiFi anlegg, samt bilde, helst via HDMI. Ikke egentlig en dock, men en dongle som gir HDMI ut http://store.apple.com/no/product/MC953ZM/A?fnode=MTc0MjU4NjE På iPad 2 kan du få ut alt du ser på paden på TVen. Det er kun 1-ern som har de begrensningene som covah skriver om. Lenke til kommentar
Gadgeteer Skrevet 9. september 2011 Del Skrevet 9. september 2011 Forresten kan du gjøre de tingene du ønsker langt mer elegant med AirPlay og AppleTV. AppleTV må du kjøpe "grått", fordi Apple har bestemt seg for at den inntil videre ikke skal selges her i landet. Det er mange som selger den på Finn.no - også enkelte butikker. Har du digital inngang (optisk TOSlink) i forsterkeren, så kan du kjøpe en Airport Express for å få signalet fra iPaden via nettverket inn på TV / forsterker. Og skal man først trå til, så finnes det nå surroundrecievere med AirPlay innebygget. Jeg kjøpte en fra Denon, og har ikke angra på det (for overføring av bilde må man fortsatt ha en AppleTV). Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 9. september 2011 Forfatter Del Skrevet 9. september 2011 se Gadgeteer, jeg tenkte ikke å kjøpe allverdens Jeg har anlegg og alt annet. Men det hadde vært sjekt med en dock som jeg kunne putte ipaden inn i og spille av musikk uten å måtte koble til flere ledninger. Ellers så har tven min DLNA så trenger vel ikke apple ditt og dat for å spille av trådløst Det jeg har gjort til nå er å koble pcen fra kontoret med en hdmi kabel gjennom veggen til stua og spilt musikk av via den. (har en denivo mini blåtann tastatur som brukes) Har forøvrig også innstalert ultimate remote og vmcremote, så jeg kan styre pcen fra alle apple og android apparater. Men det hadde vært deilig å sluppet å styre med tven som skjerm hver gang jeg skal høre på musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå