Gå til innhold

Bioware tar feedback alvorlig (PC, PS3, X360)

Anbefalte innlegg

Er ikke noe tvil om at DA:O er ett langt bedre spill en DA2 (for meg). DA2 var greit nok for en gjennomspilling, men ikke stort mer. For det meste historien og DA universet som holdt det oppe. Jeg liker DA universet, men er skeptisk til DA3. Må nok både en god demo og omtale til for at jeg skal gi det en sjanse. Det er ikke mye, om noe, fra DA2 jeg ønsker med videre. Det eneste må være historie utviklingen (for DA universet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så mye tull i det du sier at jeg bare fokuserer på en av tingene. Hva synes du om grafikken i Origins? For det er jo ingen verdens tvil om at grafikken i DA2 var hundre ganger bedre.

La du merke til alle dei ikkje-kritiske NPC-ane, med modeller som var så low-poly at dei så ut som noko frå N64? Grautteksturane på NPC-ane og overalt i byen, som vart brukt om og om igjen? Eg såg det veldig godt, og eg spelte med høgaste teksturoppløysing og alt av eyecandy på, i DX10.

Partymedlemma så rett nok betre ut enn i DA:O, og karakterskapning av Hawke var den beste dei har fått til så langt (sjølv om default-ansiktet er det verste), men det var òg den einaste markante forbetringa, og einskilde ting (t.d. dei nemnt over) vart faktisk dårlegare i overgangen mellom Origins og 2.

Fortel gjerne òg kva det er eg seier som er tull, og kvifor. Med høve til posten retta mot PointZed; prøv å halde deg sakleg. :)

Lenke til kommentar

Blir så slapp av å lese disse patetiske sutrekoppene i kommentarene. Dragon Age: Origins var et bra spill. Dragon Age 2 var et bra spill. Selvfølgelig er de forskjellige, og jeg applauderer heller Bioware for å prøve å gjøre noe nytt i stedet for å tråkke opp samme stia gang på gang. Selvfølgelig må Bioware fokusere på konsoll når selv det mest hardbarka PC-spillet på mange år (Origins) selger i hopetall mer på konsoll. Uten penger kan de nemlig ikke lage spill, kan de vel?

Blir så slapp av slike kommentarer, jeg, men det er jo tross alt en del der ut som kjøper Call of Duty, så burde vel ikke være overrasket. Dragon Age Origins har vel forøvrig solgt mer enn Dragon Age 2. Dumt det ikke finnes PC-tall for eneren. Hadde nok sett store utslag der. Tar man bort preorders også så er det enda større forskjeller.

Veldig nytt å lage et slapt 3.persons actionspill også. Det har jo verden aldri sett før.

De spillene de lagde før i tiden var ikke til konsoll forøvrig, så de må vel ha fått noen penger for dem også, da.

Dragon Age: Origins

XBOX 360

Week 1 - 335,941

Week 2 - 173,230

Week 3 - 96,340

Week 4 - 134,460

Week 5 - 107,755

Week 6 - 121,373

Week 7 - 153,855

Week 8 - 180,681

Week 9 - 74,823

Week 10 - 35,007

PS3

Week 1 - 155,660

Week 2 - 72,304

Week 3 - 80,920

Week 4 - 77,414

Week 5 - 59,219

Week 6 - 63,881

Week 7 - 76,906

Week 8 - 89,604

Week 9 - 44,035

Week 10 - 22,415

Dragon Age 2

XBOX 360

Week 1 - 392,508

Week 2 - 128,897

Week 3 - 61,735

Week 4 - 40,841

Week 5 - 26,630

Week 6 - 19,569

Week 7 - 15,939

Week 8 - 12,506

Week 9 - 6,416

Week 10 - 4,938

PS3

Week 1 - 163,410

Week 2 - 61,210

Week 3 - 35,455

Week 4 - 25,976

Week 5 - 18,489

Week 6 - 18,111

Week 7 - 15,736

Week 8 - 10,917

Week 9 - 6,907

Week 10 - 5,347

PC

Week 1 - 148,830

Week 2 - 38,002

Week 3 - 26,165

Week 4 - 16,082

Week 5 - 10,850

Week 6 - 9,551

Week 7 - 9,002

Week 8 - 5,723

Week 9 - 3,965

Week 10 - 3,002

By the way.... :p

Dragon Age 2

24pvud2.jpg

Baldur's Gate 2

jaheira.jpg

Endret av radiohodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Bioware tar feedback alvorlig" - BULLSHIT. dette utsagnet får dem nok til å høres flinke ut. men fakta er at når CD Projekt undergikk kritikk, så fiksa de hele Wiedźmin fra topp til tå, og ga ut oppdateringene gratis til fansen. hva gjør Bioware? de sier "MKAY WE'LL MAKE DA3 EVEN BETTR WE PRMIS LOL", innimellom spontane latterkrampene som oppstår på tur til banken.

Lenke til kommentar

Vanskelig å ta dette på alvor da alt Bioware gjorde var å angripe fansen som kritiserte 2eren i alt jeg så av tilbakemeldinger og svar.

I mine øyne ga Origins fansen mye gratis PR til serien som førte til et godt salg og de ønsker vel kanskje å tekkes disse en gang til om de biter på igjen, selv om Bioware etter min mening ga blanke f. i dem med 2eren.

Jeg valgte å ikke spille/kjøpe 2eren pga. dette men kan hende jeg kjøper det til 7.99£ eller lavere en eller annen gang om jeg mot formodning skulle få tid til å rote meg gjennom alt jeg har liggende og ikke spilt. Det blir nok dog neppe hverken en 2 eller 3 på meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg likte DA2 til visse punkter, men er enig i mye av det som er sagt her. En ting jeg ikke er enig med er klaging på manglende Friendly Fire før på toppnivå, det er noe jeg hater med DA:O, kan ikke spille mageklasse skikkelig i frykt for å drepe dine egne med dine spells (og da spess AOE spells)

Lenke til kommentar

Lurer på hva de definerer som "det beste fra DA2"....

Kan det være:

- Det horrible kameraet

- Gjenbruk av områder til det uendelige

- En verden full av smale ganger

- Awesomebutton

- Bølger av respawns som detter ut av løse lufta

- Eliminere nytten av taktikk pga punktet over (og kameraet)

- Friendly fire kun på høyeste vanskelighetsgrad.

- Totalt uinteressante NPC'er

- Ingen konsekvenser ved valg

- Blodsprut ut av skjermen

- Eksploderende fiender

Listen kunne vel vært en del lenger også. :p

Rofl! Dette var ei fantastisk liste og dagens underholdning. Takk! :D

Selvsagt er det helt riktig.

Dagens oppskrift:

Ta en stor dose Dragon Age Awakening (NB! Ikke Origins), og bland i noe mer episk historie og konflikt og ha dette i en bolle, men ikke mer enn at smaken fra lengden på questene og kartenes størelse beholdes. Røres lett sammen med dialogen i party i BG som var fantastisk. Pass på at DA2 alltid er godt gjemt i skap eller skuff og at hverken lukt eller smak smitter av.

Skal ikke mer til.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Blir så slapp av å lese disse patetiske sutrekoppene i kommentarene. Dragon Age: Origins var et bra spill. Dragon Age 2 var et bra spill. Selvfølgelig er de forskjellige, og jeg applauderer heller Bioware for å prøve å gjøre noe nytt i stedet for å tråkke opp samme stia gang på gang. Selvfølgelig må Bioware fokusere på konsoll når selv det mest hardbarka PC-spillet på mange år (Origins) selger i hopetall mer på konsoll. Uten penger kan de nemlig ikke lage spill, kan de vel?

Blir så slapp av slike kommentarer, jeg, men det er jo tross alt en del der ut som kjøper Call of Duty, så burde vel ikke være overrasket. Dragon Age Origins har vel forøvrig solgt mer enn Dragon Age 2. Dumt det ikke finnes PC-tall for eneren. Hadde nok sett store utslag der. Tar man bort preorders også så er det enda større forskjeller.

Veldig nytt å lage et slapt 3.persons actionspill også. Det har jo verden aldri sett før.

De spillene de lagde før i tiden var ikke til konsoll forøvrig, så de må vel ha fått noen penger for dem også, da.

Dragon Age: Origins

XBOX 360

Week 1 - 335,941

Week 2 - 173,230

Week 3 - 96,340

Week 4 - 134,460

Week 5 - 107,755

Week 6 - 121,373

Week 7 - 153,855

Week 8 - 180,681

Week 9 - 74,823

Week 10 - 35,007

PS3

Week 1 - 155,660

Week 2 - 72,304

Week 3 - 80,920

Week 4 - 77,414

Week 5 - 59,219

Week 6 - 63,881

Week 7 - 76,906

Week 8 - 89,604

Week 9 - 44,035

Week 10 - 22,415

Dragon Age 2

XBOX 360

Week 1 - 392,508

Week 2 - 128,897

Week 3 - 61,735

Week 4 - 40,841

Week 5 - 26,630

Week 6 - 19,569

Week 7 - 15,939

Week 8 - 12,506

Week 9 - 6,416

Week 10 - 4,938

PS3

Week 1 - 163,410

Week 2 - 61,210

Week 3 - 35,455

Week 4 - 25,976

Week 5 - 18,489

Week 6 - 18,111

Week 7 - 15,736

Week 8 - 10,917

Week 9 - 6,907

Week 10 - 5,347

PC

Week 1 - 148,830

Week 2 - 38,002

Week 3 - 26,165

Week 4 - 16,082

Week 5 - 10,850

Week 6 - 9,551

Week 7 - 9,002

Week 8 - 5,723

Week 9 - 3,965

Week 10 - 3,002

By the way.... :p

Dragon Age 2

24pvud2.jpg

Baldur's Gate 2

jaheira.jpg

Bildet du viser til er jo bevisst tatt på et dårlig tidspunkt og/eller manipulert, når jeg spilte det på PS3 var grafikken flott hele veien gjennom.

Når det gjelder COD er det veldig, veldig mange som kjøper det, for det er også morsomme spill. Alt trenger ikke være Bioshock, det er jo nettopp derfor det smaker så godt når en såpass sjelden perle kommer. Og til de salgstallene du viser til, Bioware sa ganske enkelt og greit at de måtte prioritere konsoll for salgene på konsoll var mye bedre, så de PC-tallene gjorde vel neppe det store utslaget.

Lenke til kommentar

Så mye tull i det du sier at jeg bare fokuserer på en av tingene. Hva synes du om grafikken i Origins? For det er jo ingen verdens tvil om at grafikken i DA2 var hundre ganger bedre.

La du merke til alle dei ikkje-kritiske NPC-ane, med modeller som var så low-poly at dei så ut som noko frå N64? Grautteksturane på NPC-ane og overalt i byen, som vart brukt om og om igjen? Eg såg det veldig godt, og eg spelte med høgaste teksturoppløysing og alt av eyecandy på, i DX10.

Partymedlemma så rett nok betre ut enn i DA:O, og karakterskapning av Hawke var den beste dei har fått til så langt (sjølv om default-ansiktet er det verste), men det var òg den einaste markante forbetringa, og einskilde ting (t.d. dei nemnt over) vart faktisk dårlegare i overgangen mellom Origins og 2.

Fortel gjerne òg kva det er eg seier som er tull, og kvifor. Med høve til posten retta mot PointZed; prøv å halde deg sakleg. :)

Det er jeg som må holde meg sakelig når du sammenligner DA2 med et N64 spill? En ting er å sette noe på spissen, en ganske annen ting er å drite seg loddrett ut. Skal spare meg å diskutere med en som gjør på det på beste FrP-vis, har fått nok av dem :)

Lenke til kommentar

Samanlikninga var av generiske NPC-ar i DA2 med karaktermodellane ein kunne finne på N64, noko eg trur gjekk klart fram av teksten - det er minst eitt bilete på nettet som illustrerar det veldig bra, men som eg diverre ikkje har lagra. Du kan jo fyre opp spelet og ta ein tur rundt i Kirkwall for å sjå sjølv, om du ikkje trur meg. :)

Dårlege karaktermodellar er uansett ikkje det største problemet til DA2, det er mest eit synleg symptom på at spelet kunne trengt minst eit år til med utvikling.

Lenke til kommentar

Synes Jaheira (som det vel er bildet av) så bedre ut i BG1 enn i BG2 faktisk.

WTB like kul voice over i kommende titler.

Til dere som er nærtagne over kritikken mot DA2. Skal gi dere at questene er tidvis bedre. Var litt mangel på fantasi og faksjoner i Origins. Ble veldig Blight, Blight og Blight. Og waves med packs og waves med packs f.eks i dvergeområdet. Litt endeløst og repetativt.

Then again Awakening ftw!

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det er litt morsomt hvordan de plutselig har snudd. Når jeg leste forumet etter utgivelsen så fikk alle kritikere beskjed om at de var fanget i fortiden og at all kritikk bare var en konsekvens av et slags tilbakestående syn på verden. Ingenting var galt med spillet; de som mente noe annet burde følge med i tiden.

Dette sto Mike Laidlaw fast på lenge. Nå har han plutselig endret mening:

http://www.pcgamer.com/2011/08/05/dragon-age-2-lead-dev-we-stripped-some-stuff-out-of-da-because-it-was-busted/

"we-stripped-some-stuff-out-of-da-because-it-was-busted". Sannheten var vel mer at de fikset noe som ikke var ødelagt. If it aint broke dont fix it.

Forøvrig helt enig i observasjonen. Jeg tror Dev'ene beneket alt da de fryktet at salget ville floppe (noe det lå an til) som en ryggmargsrefleks.

Godt å se at man hører på fansen når det blir så massiv kritikk.

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Mulig det heller var fordi du ikke svarte med noe annet enn "nei". Ingen god grunn til å kommentere i det hele tatt.

Og svarene dine var ikke formulert noe hyggelig heller. Er litt enig med sthusby jeg :)

Unnskyld meg? Jeg gir min oppriktige mening om spillene og blir to kommentarer senere beskrevet som en patetisk sutrekopp. Det gjør ikke akkurat at jeg forventer at diskusjonen på noe tidspunkt kommer til å bli saklig.

"Spillet var ikke bra"

"Nei, du er en liten drittunge! :(((((((" <----- SAKLIG

Man trenger vel strengt tatt ikke til å kommentere hvis man bare skal si at alle tar feil og at de suger balle?

Favorittspillet mitt er enten Super Mario 3, Brother is Arms: Road to Hill 30 eller Bioshock, klarer liksom ikke bestemme meg, så der tok du feil. Er bare lei av folk som tror de er så lure på nettet, men i realiteten er de bare snørrunger :)

Bortsett fra at kontrollene var litt stive og åpenbart myntet på konsoller likte jeg Bioshock. De to andre har jeg ikke spilt så jeg kan ikke uttale meg der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...