Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

OCZ Agility 3 og Asus hovedkort

Anbefalte innlegg

Har en Agility 3 60gb ssd gir meg en del BSOD (0xf4 feil), hovedkortet (Asus P8h67) finner ikke disken til tider, maskina fryser, osv..

Etter det jeg har skjønt er dette ett kjent problem, og er "bare" en "firmware" feil.

Hovedkortet kjører nyeste bios og ssd disken har firmware 2.11. Er det noen som har hatt samme problem? og eventuelt har fått fikset det på en fix og lur måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, kjører du siste revisjon av firmware så er det ikke så mye å gjøre. Du kan prøve å oppdatere chipset driverene fra Intel.

Ellers er det bare å returnere disken, og få en annen i erstatning. Kanskje en Vertex 2. Det er forrige generasjon, men den er stabil og for å være helt ærlig så merker du ikke noe på ytelsesforskjellen; den er mest teoretisk.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest på formet til OCZ er den feilkoden der at disken rett og slett har gått ned i en "hvilemodus" og deretter blir den koblet fra systemet. Med etterfølgende kræsj.

Installer nyeste versjon av Intel RST drivere.

Sørg for at all strømsparing til disken er disablet under windows strømsparing. En annen mulig løsning er å disable "hotswap" støtte i bios (samme sted man setter om diskene er ide, achi eller raid). Har også lest at det anbefales at når man flasher firmware på disken så må IKKE hotswap av disken være enablet i bios, og at hvis det var enablet burde man reflashe med hotswap disablet).

Endret av Locklear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...