Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hur ändrar jag adress i utlandet?

bertil_viking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen Bertil.

Jeg ble sterkt rystet over min egen brorskapsfølelse, derved så jeg at jeg bare måtte hjelpe deg best jeg kunne. Således ringte jeg til folkeregistret og fikk følgende info:

Du skal bruke dette skjemaet: http://www.skatteetaten.no/upload/skjemaer/alltid/RF-1454B.pdf

Også når du melder adresseendring i utlandet. Det er ingen plikt, slik jeg tidligere sa, men det er veldig lurt som dama på folkeregistret sa, bl.a. i samband med skatteoppgjør, evt opparbeidet trygd, etc. Det er mange utflyttere som mister rettigheter når man ikke kan få tak på dem.

Lykke til videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tompa, du är en hjälte! Jag förklarar härmed dig den bästa postaren på detta forum. Du är svensk, eller hur? Eftersom du skrev på svenska förut.

Till alla andra, DÄR FICK NI! Som ni ser skall också folk i utlandet anmäla adressändring, och det finns en blankett men den var bara väl gömd. Som tanten sade, om jag inte fyller i denna blankett kommer jag gå miste om trygden och andra rättigheter, vilket betyder förlorad inkomst för mig. Avslutningsvis vill jag upplysa er om att om det blir så att jag någonsin talar med polisen igen, är det en god chans att jag anmäler er hela bunten (utom Tompa) för förargelseväckande beteende och/eller hets mot folkgrupp.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ingen ting av denne tråden? For meg virker det som mannen er mest opptatt med å få meg se trygden sin til sør amerika som vi norske skattebetalere må betale for. Vi har jo ofte hørt mye om det, nordmenn i utlandet som får trygd fra Norge.

Skjønner godt at folk ikke er villig til å hjelpe deg med den holdningen din.

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...