Gå til innhold

[Løst] Trenger hjelp med oppsett av forsterkere

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har bygget meg selv et anlegg med to tårn med høyttalere og en sub. Problemet mitt er at jeg sliter med å koble disse sammen, da jeg ikke får mine to forsterkere til å virke sammen, slik at den ene er subforsterker og den andre er forsterker for høyttalerne.

Forsterkerne er av merkene;

Yamaha RX-V630RDS

Eltax AVR-900

All hjelp blir satt stor pris på!!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har bygget meg selv et anlegg med to tårn med høyttalere og en sub. Problemet mitt er at jeg sliter med å koble disse sammen, da jeg ikke får mine to forsterkere til å virke sammen, slik at den ene er subforsterker og den andre er forsterker for høyttalerne.

Forsterkerne er av merkene;

Yamaha RX-V630RDS

Eltax AVR-900

All hjelp blir satt stor pris på!!

:hmm: vet ikke hva du har prøvd før men, Kan du koble den ene i mono slik at sub får all effekten? videre så kobler du den aktive sub-utgangen til denne forsterkeren..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hey

Ser jeg er sent ute, men subben er en MGR F-2012W (http://ljudia.no/hyttalerelementer-s82124/bass-s97514/12-tomme-c78392/mgr-f-2012w-p78484/)

Vil helst finne et oppsett som funker med det jeg har, men er åpen for å bruke maks 2500kr.

Nå låner jeg en forsterker hos en venn (NAD 3020i) koblet som subforsterker med mono. Dette funker, men som sagt låner jeg den og vil derfor finne en løsning som jeg kan ha permanent.

2al40p.jpg

Sånn ser det ut nå, og dette funker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...