Geir Kristiansen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 No name Beskrivelse: Ett noe dystert bilde,... men prøver å formidle en stemning.Ønsker tips til forbedring i komposisjon og teknikk. Evalueringsnivå Kritikk: Jeg ønsker fyldige, begrunnede meninger om bildet velkommen som konstruktiv kritikk. Kritiser gjerne småting (detaljer), sjanger og fotograf også, men begrunn det. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Bildet fungerer slik det er, men graven med blomstene trekker blikket (kanskje meningen?) - men irriterer litt at jeg da ikke kan lese teksten på steinen. Stemning kan være så mye og jeg vet ikke helt hva du er ute etter, da er det litt vanskelig å komme med konkrete tips. Ser at det finnes en del fine kors der - det som slår meg er å prøve ut med større blenderverdi for å lettere å kunne isolere et objekt. Gjerne også en videre brennvidde med stor blender. S/H kan kanskje gi deg en stemning du vil like, men ikke bare gjør en lettvinn konvertering - juster deg frem med kontrast og fargefilter/fargekanaler, ellers blir det fort bare jevnt grått og flatt. Det beste rådet jeg kan gi er at du rett og slett bruker tid på stedet og prøver ut forskjellige brennvidder, blenderverdier og selvfølgelig bildevinkler/komposisjon. Lenke til kommentar
Geir Kristiansen Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Takk for konstruktiv kritikk Ønsket ikke å fremheve navn på gravstøttene, men ønsket nok som du foreslår å fremheve feks stenkorset som står på skrå. Bør kanskje bruke annen optikk og lavere blender neste gang,.... Sort/hvitt hadde nok også fungert. Mange variasjonsmuligheter,... Endret 22. august 2011 av Bådåddjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg