Gå til innhold

en av de beste CRT skjermene som finnes bull eller sant?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det at prisen føles litt høy uten at jeg vil kommentere akkurat dette men som mad alt annet godt utstyr så må man også her betale for kvalitet ..

 

Jeg sitter selv med en HMD-A420 altså en litt rimeligere versjon men med samme billedrør og denne kostet vel en nesten 7000kroner for to år siden så om du betaler 3 tusen for en E400 så tror jeg ikke du på noen måte blir skuffet ..

Lenke til kommentar
har fått tilbud om å kjøpe en brukt sony E400 for kr 3000 ..jeg synes dette er noe høyt for en brukt 19 tommer men han som selger den påstår at dette er virkelig en av de beste skjermene man får tak i å abselutt verd det finner ingen ny pris på skjermen kan noen hjelpe?

 

G400 er ihvertfall en prima skjerm (g420 også) og de kostet 6k eller noe for ett år siden, men mener å huske at e400 er billigmodellen, som ikek kostet mer en 4k for ett år siden, og da er den ikke verd 3k i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Helt enig med ATWindsor. Sony E400 er billigmodellen av den dyrere broren G400P eller G420P som er enda nyere igjen. G420P var helt nede i 5500 før den forsvant fra markedet. 3000 for en G400 eller 420 hadde vært ok, men ikke for en E400. Ville ikke kjøpt den skjermen for 3000,-

Lenke til kommentar
har fått tilbud om å kjøpe en brukt sony E400 for kr 3000 ..jeg synes dette er noe høyt for en brukt 19 tommer men han som selger den påstår at dette er virkelig en av de beste skjermene man får tak i å abselutt verd det finner ingen ny pris på skjermen kan noen hjelpe?

Det er en helt ok skjerm, men klarer ikke mer enn 75hz i 1600x1200 så vidt jeg husker.

Den kostet ca 4000 ny fra itbutikken i fjor da jeg kjøpte min g420.

Ikke gi mer enn 2500.

Lenke til kommentar
har fått tilbud om å kjøpe en brukt sony E400 for kr 3000 ..jeg synes dette er noe høyt for en brukt 19 tommer men han som selger den påstår at dette er virkelig en av de beste skjermene man får tak i å abselutt verd det finner ingen ny pris på skjermen kan noen hjelpe?

Det er en helt ok skjerm, men klarer ikke mer enn 75hz i 1600x1200 så vidt jeg husker.

Den kostet ca 4000 ny fra itbutikken i fjor da jeg kjøpte min g420.

Ikke gi mer enn 2500.

 

Hvem orker 1600x1200 på en 19" (gode lesebriller) Blir for smått uansett kvalitet på skjermen.

Lenke til kommentar
har fått tilbud om å kjøpe en brukt sony E400 for kr 3000 ..jeg synes dette er noe høyt for en brukt 19 tommer men han som selger den påstår at dette er virkelig en av de beste skjermene man får tak i å abselutt verd det finner ingen ny pris på skjermen kan noen hjelpe?

Det er en helt ok skjerm, men klarer ikke mer enn 75hz i 1600x1200 så vidt jeg husker.

Den kostet ca 4000 ny fra itbutikken i fjor da jeg kjøpte min g420.

Ikke gi mer enn 2500.

 

Hvem orker 1600x1200 på en 19" (gode lesebriller) Blir for smått uansett kvalitet på skjermen.

 

JEG.. Går da ikke ann å kjøre 1024x1200 på 19" da. Da blir jo alt noe så fryktelig stort.

Lenke til kommentar

Eg har faktisk sett eit forsøk på skjerm-kit.

 

Det var ei 17" som vart (putt inn ord her) til 20".

 

Det var ganske forsegjort også, de prøvde å selge den i ei datasjappe.

Saken var at de hadde eit forstørrelsesglass på 20" som var skrudd fast på ei ramme som du festet på skjermen. :lol:

 

Eg har forresten ein 19" ViewSonic som eg kjører 1280*1024. Setter eg den høgere blir det altfor liten skrift

Lenke til kommentar
syntes den var dyr...multicom har jo en leasing skjerm fra sony (e430) til 2799,- vet ikke om den er bedre/dårligere...

 

E430 er etterfølger av E400 ja så den må da kalles bedre selv om det trolig bare er designforskjeller i kassa og sikkert noen finjusteringer :)

 

Støtter forøvrig de som sier at 3000kr er i overkant. Så en G520 til 3500kr på bruktmarkedet for ikke lenge. Ikke bare er G520 en 21" CRT, den tilhører også G serien som er klart bedre enn E serien.

 

1700-2000kr er mer hva jeg vil si er korrekt pris for en brukt E400 i dag.

 

G420P var helt nede i 5500 før den forsvant fra markedet.

 

*pirke* itbutikken solgte faktisk G420 i noen måneder for 5000kr før prisen gikk opp. Var skikkelig skjermkupp på den tida ja.

 

Nå finnes det strengt tatt ikke røverkjøp på skjermer lengre (imho). LCD skjermene er dyre/dårlige og CRT skjermene er dårlige med unntak av Eizo's overprisa T766. Plagsomt at Sony stoppa CRT produksjonen (med unntak av 21" ++ da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...