Winydancer Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Heisann! Fikk Canal Digital dekoderen osv idag, og skulle koble opp nå. Lur som jeg var satt jeg kortet i feil vei da jeg skrudde på, men fikk søke etter kanalliste osv fordiom. Kom innpå og kunne gå gjennom kanalene (fikk t.o.m opp teksten på den ene kanalen) men ingenting fungerte så forstod noe var galt. Fikk snudd kortet og restartet dekoderen, men fikk da opp en skjerm hvor det står: "Conax - Programkort Kanalen er ikke tilgjengelig - Not activated (error code 1) Dekoderen må identifiseres. Blablalba, IKKE skift kanal i mellomtiden" Står i bruksanvisningen at det skal stå på NRK 1 mens denne oppdateringen skjer, men ejg kommer meg ikke ut fra dette bildet. Popper opp uansett hva, skal dette bildet stå oppe mens jeg venter eller what? Takk for hjelp. Endret 21. august 2011 av Winydancer Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Bildet står vel sort i en time eller så for å aktiveres, mente det var slik med de når jeg hadde parabol for en del år siden. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Fikk det til nå. Måtte kjøre et nytt kanalsøk, så kom det med engang. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 3. september 2011 Del Skrevet 3. september 2011 Har også satelitt, og har også ventet fire timer. Tok en oppdatering på kanalsøk, fikk en oppdatering av programvaren, men nå står det 'vent på oppdatering av programkortet. Dette kan ta inntil to timer.' Jaha ja. Ikke rart det finnes pirater når sikkerheten er så streng at betalende kunder må vente dager for å se på kanalene de betaler for. Nå tror jeg ikke lengre på hva boksen sier; skjermen blir ikke svart. Akkurat som sist står meldingen der uten at dekoderen arbeider. Hvorfor følger det ikke med en bruksanvisning (som faktisk forteller hva du virkelig må gjøre og ikke hvor enkelt det kunne vært dersom det virket) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå