Gå til innhold

DVD brenning


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal snart anskaffe meg en dvd brenner, NEC ND-1300, som støtter både + og - formatet. Kan jeg da brenne videofiler som jeg har på data inn på en DVD plate og se videoen på min PlayStation 2? (hvilket format støtter PS2?- eller +, eller begge to) I så fall, hvilket filformat må filene være i? mpeg? noen som kan anbefale et program som konverterer (eller hva det heter) til mpeg? Og vanlige DVD`er som jeg eier, kan jeg bare enkelt brenne dem og etterpå kunne se dem på PS2`en min?

 

Så det jeg egentlig lurer på er i en oppsumering, om det går an å brenne datafiler til en DVD og se den på en PS2. Brenne DVD`er som jeg eier enkelt og greit og se kopien på PS2.

 

Til slutt: Visst PS2 støtter begge formatene, hvilket format anbefaler dere at jeg brenner med? - eller +?

 

(Noen av spørsmålene kan sikkert virke dumme, men jeg vet ikke bedre :oops: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg sett meg litt rundtom på forumet og sett at den brenneren jeg vil kjøpe egentlig ikke er så bra (har problemer med å brenne noen formater, som jeg fikk høre av deg, LO3VIk). Så er det noen som kan foreslå en annen DVD`brenner som kan brenne både + og -, og i tillegg at det går an å bruke ALLE DVDbrennerplater på den..

 

Vet ikke om dette er rette plassen å prate om sånt men, de DVD`ene med brennesperre på, hvordan brenner man dem? med hvilket program?

Lenke til kommentar

Hvis du laster ned ny firmware, støtter den også billig-plater som Princo og Datawrite. Da kan du oxo få sonefri firmwareversjon.

Har en kamerat som har Sonys Dual-format brenner og er veldig fornøyd, den er kun et par hundrelapper dyrere. Dessuten kommer Plextor med sin nye 708. Med bl.a. 8x DVD+R under panseret....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...