Dobbel 0 Bobby Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Har en mts fil i full hd. denne kan ikke spilles av på mitt mediasenter og jeg ønsket derfor å konvertere den i et annet format uten særlig kvalitetstap. Er ufattelig amatør på området og brukte derfor de eneste to gratisprogrammene jeg vet om, Windows live movie maker, og handbrake: 1.handbrake - high profile(forhåndslagret profil) filtype m4v. bildet blir meget bra, men får ingen lyd. 2. handbrake - regular normal(forhåndslagret profil) filtype m4v. får god lyd, men bildet blir sånn linjete (progressive scan?) 3. handbrake - egenlaget profil - filtype mkv. sinnsykt linjete bilde 4. windows movie maker - 1080p(forhåndslagret profil)filtype wmv - alt ser egentlig greit ut, men hjemmekinoalegget klarer ikke å spille av lyden orntlig, pluss at det ser ut som om ting går i slow motion på tven. på pc ser alt ok ut. 5. windows movie maker - 720p (egenlaget profil) samme problem som over. har prøvd endel småjusteringer som jeg har glemt hva jeg har gjort, men uansett så har enten lyden forsvunnet, eller så har bildet blitt linjete. Det jeg er mest fornøyd med så langt er alt4. PS3 klarer heldigvis å spille det orntlig. Er det noen her som vet hva jeg gjør feil? evt kan anbefale en instilling eller et program til meg? EDIT: har du sett! der fant jeg et format som fungerte. mkv i handbrake. satt den på high profile, valgte mkv. ananmorphic loose og audiocodec aac. EDIT2: Handbrake er fantastisk fant jeg ut. kan jo "add to queue" der. Nå peisa jeg bare inn alle mts filene mine, så får pcen stå å koke i hele natt! Endret 21. august 2011 av superjorn82 Lenke til kommentar
okasin Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Så flott at du fikk det til Programmet handbrake har jeg ikke prøvet før, men det skal jeg nå.. takk for tipset Lenke til kommentar
mago Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Freemake http://www.dinside.no/867139/freemake-video-converter er en rask/enkel/god encoder som benytter grafikkkortet til speede up konverteringen 1 Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 takk for svar. skal prøve den du snakker om. resultatet mitt ble ikke så bra som jeg hadde håpet på. endel hakking ved panorering. tenkte først at det var pga VLC som jeg spilte av med, men det var like ille på hjemmekinoen min. Så nå er jeg like langt...går det virkelig ikke å konvertere en videofil uten å komprimere den? alt jeg ber om er bare at resultatet skal være tilnærmet det samme som orginalen?! Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 takk igjen for Freemake tipset. Dette er et program som funger som snus! Grensesnittet er i tilegg flott! Endellig kunne jeg konvertere til MKV uten at det ble noe linjedobbling, fps lag, eller fravær av lyd! Anbefales til alle som bare vil konvertere ulike videofiltyper, til andre filtyper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå