c0rtex Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg har nettopp kjøpt min første sigar. Gikk forbi en tobakk-forretning og tenkte at jeg burde vel kanskje teste ut en. Hvorfor ikke? Nå har jeg holdt på å sett litt på youtube om hvordan man bør tenne og røyke en sigar på riktig måte. Da kom jeg over hvordan man bør oppbevare en også. Jeg burde kjøpe en humidor(som det het på engelsk), men jeg her bare en sigar. Har ikke tenkt å bruke så mye tid og penger på å skaffe det, ihvertfall ikke før jeg finner ut om dette er noe for meg. Er det noen som har noe tips til hvordan jeg burde oppbevare sigaren? Akkurat nå har jeg den lagra i en pose som jeg fylte med vann og helte ut. Det var ikke mye vann i den bare noen få små dråper. 1 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Kjøpte du den for å lagre den eller for å røyke den? Humidor er et must hvis du skal lagre/samle på cigarer - men siden du aldri har røkt cigar anbefaler jeg heller at du tar den en whisky/cognac en lørdagskveld og setter deg godt til rette... men det kuleste er jo å IKKE røyke! Lenke til kommentar
c0rtex Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jeg kjøpte den for å røyke den. Den er sikkert røyket opp innen måneden her er slutt. Så litt rundt på nette og fant en kul måte å lage en humidor på. Plaserte en svamp med varmt vann nederst i en oppbevaringsboks og sigaren i en midre eske over svampen med en skål i mellom. Den lille eska var ikke helt tett slik at sigaren får fuktig luft. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Uansett så er ikke en sigar et levende organisme, og trenger hverken mat eller vann for å overleve. Røyker du den opp innenfor de nærmeste månedene så rekker den ikke å dø. Slapp av Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 5. desember 2011 Del Skrevet 5. desember 2011 (endret) Det er ellers ganske enkelt å lage en humidor selv. Kjøp en fin treboks med lokk, kjøp hygrometer holder av sigar.com, kjøp også Boveda-fuktighetspose på sigar.com De har veldig hyggelige priser. Tror det koster 80kr for en poseholder og 70kr for en Boveda fuktighetspakke. Ellers kan du jo gjøre som ralfy på youtube, legg en potet i en liten plastboks i esken med sigar. Poteten holder sigaren fuktig. Selv foretrekker jeg sigarer fra Cuba, Partagas, Trinidad og Montecristo er favorittene. Kjøper alt fra Sigar.com. Lønner seg å bli medlem. De har helt genialt god service. Bestiller du så regn med å få alle varer iløpet av 2-3 dager. Endret 11. desember 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. desember 2011 Del Skrevet 13. desember 2011 Bestilt ny ladning sigarer til julen. Cohiba blir nok røykt 1.Juledag eller nyttårsaften. Gleder meg... Ekstra tilbud nå i Desember, julefrokost, digg lunsj og middag og siden en god sigar.. mmmm snadder... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Da er helgen her, og tid for nytelse av mat vin, cognac og en fet sigar. Har et luksusproblem, vet ikke hvilken sigar jeg skal velge.. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. desember 2011 Del Skrevet 17. desember 2011 (endret) Det ble en Partagas Serie D no.4 fra Cuba, Den ryker fortsatt, startet med den og en Cognac fra 1973 kl 23.00 hehehe.. Til Julaften blir det en rimelig Partagas aristocrat som kan røykes ute hos mor.. Endret 21. desember 2011 av Dropkmurphy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå