Gå til innhold

[Løst] Hjelp til å starte egen nettside?

Anbefalte innlegg

Hei! Krysser fingrene for at dette er riktig forum :whistle:

Lurer på om noen kan hjelpe meg å bestemme om jeg burde starte min egen nettside :) Jeg hadde tenkt på å lage en side der jeg legger ut diverse instillinger til en grafikk mod til GTA: San Andreas som heter ENB.. Kanskje litt andre mods og lignende. Jeg lager bare en liste med diverse spørsmål, så kan dere svare...

1. Er det dyrt? Vil jeg tjene noe på det? Jeg er 15, 16 i November og en venn av meg som er like gammel har hatt en nettside siden han var 14. Der har han vel egentlig bare lagt ut noen anmeldelser av noen få Anime serier, og nå har han begynt å legge ut ting relatert til Minecraft. Han har vist meg at han faktisk får penger av det, noe med Google tror jeg.. Noen som vet mer om dette?

2. Jeg er litt skeptisk på hvilken side jeg vil ha som vert, alle jeg har sett på har alltid ett lite * bak priser. Det står 3.95$, men jeg har på følelsen av at det ikke vil vare lenge.

Er det noen av dere som har noen dårlige erfaringer med dette? Jeg er helt stabbet..

Håper på gode svar :) Om dere ikke synest det er noen god idé, kan jeg bare lage en gratis .webs nettside også. Tenkte bare at det hadde vert fint om jeg faktisk kunne tjent noe på det også! :D

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Krysser fingrene for at dette er riktig forum :whistle:

Lurer på om noen kan hjelpe meg å bestemme om jeg burde starte min egen nettside :) Jeg hadde tenkt på å lage en side der jeg legger ut diverse instillinger til en grafikk mod til GTA: San Andreas som heter ENB.. Kanskje litt andre mods og lignende. Jeg lager bare en liste med diverse spørsmål, så kan dere svare...

1. Er det dyrt? Vil jeg tjene noe på det? Jeg er 15, 16 i November og en venn av meg som er like gammel har hatt en nettside siden han var 14. Der har han vel egentlig bare lagt ut noen anmeldelser av noen få Anime serier, og nå har han begynt å legge ut ting relatert til Minecraft. Han har vist meg at han faktisk får penger av det, noe med Google tror jeg.. Noen som vet mer om dette?

2. Jeg er litt skeptisk på hvilken side jeg vil ha som vert, alle jeg har sett på har alltid ett lite * bak priser. Det står 3.95$, men jeg har på følelsen av at det ikke vil vare lenge.

Er det noen av dere som har noen dårlige erfaringer med dette? Jeg er helt stabbet..

Håper på gode svar :) Om dere ikke synest det er noen god idé, kan jeg bare lage en gratis .webs nettside også. Tenkte bare at det hadde vert fint om jeg faktisk kunne tjent noe på det også! :D

Varierer veldig hva du vil ha. Men til helt "basic" greier som en blogg med tekst bilder og evt. videoer, skulle det bli billig. Anbefaler webs.com hvor du kan lage en fin webside gratis, og evt betale for et domene (nettaddressen)

Du kan prøve gratis nettside først men da får du endelsen dittnavn.webs.com noe som er en ganske god deal.

Når det angår å tjene penger på nettsiden din med google ads så tjener du ekstremt lite på dette, men hvis du har mange lesere kan du nok tjene litt. En god ide kan være å kontakte forskjellige selskaper og prøve å selge reklameplasser (må ha kjøpt ditt eget domene, ellers blir du ikke rik på dette). Du kan også selge kopper / krus o.l. via forksjellige sider helt risikofritt (men sannsynligvis ikke mye å tjene her heller uten et godt navn).

Kort sagt, ja det er billig, men du trenger et navn på internett som blir kjent og får mange besøk daglig, ellers er ikke folk interesert i å kjøpe reklameplass

Håper dette hjalp litt. bare spørr om det er mer som er uklart =)

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen! :)

Jeg kan nok prøve meg litt fram, blir siden noe kan jeg sikkert kjøpe ett domene. Det er fort gjort å få en gratis .tk side også.

Kore wa zombie desu ka? :new_woot:

Anbefaler å skape et navn før du kjøper domene ja. webs.com er som sagt enkel og funksjonell nok =) lykke til med websiden og gi oss en link så vi kan støtte deg med besøkende =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...