Gå til innhold

Det store boligmarkedet. På utkikk etter leilighet i Oslo, men vurderer å vente


holdopp

Anbefalte innlegg

Er på boligjakt, og ser etter en leilighet på Majorstuen/Uranienborg. Ser at det billigere å kjøpe i nevnt distrikt enn øvrige sentrale bydeler i Oslo.

 

Det jeg lurer på om det er noen som har konkrete meninger om boligmarkedet nå og framover med tanke på priser?

Hørte på skolen av ei venninde som ble anbefalt av banken om å vente fordi de mente at prisene ville synke frammover.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liten tro på et boligkrakk i Oslo, selv ikke i dagens spente økonomiske situasjon.

Begrunnelsen bar dette er:

- Vi har svært lav arbeidsledighet og relativt sikre jobber.

- Vi har regnet på hvilke renter vår privatøkonomi tåler, så selv om renten over tid vil gå opp har vi en del å gå på.

- Boligtilbudet er lavere enn etterspørselen. Spesielt bygges det alt for få nye boliger, rundt 2000-2500 boliger i året færre enn det markedet etterspør.

 

Tilflyttingen til Oslo er rekordstor, og når da nybyggingen er lav vil presset og prisene gå opp.

Dette er selvsagt mine tanker, og som det meste her i verden vet man ikke hva fasiten blir.

Lenke til kommentar

Trenger du en bolig så har du ikke så mye valg.

 

Skulle gjerne likt å vite hvilken bank det er spm rådgiver kundene sine å vente fordi de tror bpligmarkedet vil falle. Høres veldig pussig ut.

 

Syns også det var veldig pussig å betrakte Majorstuen som et av de billigere områdene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...