Muffinman Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Har fått lagt inn Logmein Hamachi i Ubuntu med Haguichi GUI. Jeg får koblet til nettverkene jeg ønsker, men når jeg prøver å browse shares fra maskinen med Ubuntu får jeg Feil: Klarte ikke hente liste over delte ressurser fra tjenerVennligst velg et annet visningsprogram og prøv igjen. Når jeg prøver å gå inn på de delte ressursene som ligger på Ubuntu-maskinen fra andre maskiner (med Win7) ser jeg mappene, men når jeg prøver å åpne dem kommer det melding om "Får ikke tilgang til osv -nettverksbanen ble ikke funnet". Noen som har en formening om hva som er galt? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Ser ut som at nautilus (hvis det er det du bruker) ikke kan åpne det som den ønsker. Uten å være sikker på hvordan dette GUI'et funker (siden CLI versjonen ikke "støtter" dette) så kan det enkleste å koble deg til manuelt med hamachi ip'en til pc. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Den ene biten var ihvertfall lett å løse, må nemlig koble til med legitimasjon for å få tilgang til ressursene på Ubuntu-maskinen. Skal se på det andre, takk for tips! EDIT: Jepp, det er Nautilus som er i bruk her. Endret 21. august 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Dette var snodig. Får browsa windowsmaskiner som står i huset her via Hamaci, men de som står "borti internett et sted" går det ikke med. EDIT: Får heller ikke pinget maskinene jeg ikke får browset. Endret 21. august 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) De pc'ene er online ja? Skal ikke være noe forskjell om de står i samme LAN som deg eller ikke Endret 21. august 2011 av AlecTBM Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Ja alle er så klart online, de vises jo som tilkoblet med virtuell ip. Får browset fra Windows-maskinene i huset. Men jeg leser at Hamahi til Linux ikke er riktig så uproblematisk som til Windows. Utviklerene prioriterer vel ikke Linux... Skal uansett ikke gi meg på dette enda Endret 22. august 2011 av Muffinman Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Sjekk med hamachi list Om det står hva slags tunell som blir brukt. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Står direct mellom alle klienter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå