Gå til innhold

Refundering av kjøp på Steam?


Anbefalte innlegg

jeg har kjøppt From dust nå, Men jeg tror jeg trenger internett hver gang jeg skal spille dette visst jeg har rett. Så jeg vill gjerne ha pengene tilbake på paypal visst dette er muligt og heller kjøpe det på plate form. Er dette muligt ?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

As with most downloadable software products, we do not offer refunds for purchases made through Steam - please review Section 4 of the Steam Subscriber Agreement for more information.

 

Steam Subscriber Agreement

Steam Subscriber Agreement

 

An exception is made for games purchased during a pre-order period if the request is received prior to the games' release date.

 

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=8360-WEJC-2625#refund

 

 

Ser dårlig ut.

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Du kan vel kjøre Steam i offline mode?

 

Ubisoft har lagt til sin egen DRM som krever at du kobler til nett hver gang du vil spille, selv på single-player spill.

 

edit: De gjorde en uttallelse før spillet ble sluppet om at "Spillet vil ikke kreve always-online DRM, spillet vil bare koble til nett en gang når du installerer spillet, etter det kan du spille så mye du vil", skulle tro at ren løgn skulle være grunn til heving av kjøp.

Endret av Kirikovski
Lenke til kommentar

takk for svar, Men jeg har snakket med en som sa at det var mulig å få pengene tilbake men hvordan gjør man det ? Jeg har sett på den linkene men jeg finner ikke ut hva jeg skal gjøre..

 

https://support.steampowered.com/

 

 

 

Fyll ut skjemaet så får du svar innen noen dager :)

 

Edit:

 

Riktig link: https://support.steampowered.com/newticket.php

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

takk for svar, Men jeg har snakket med en som sa at det var mulig å få pengene tilbake men hvordan gjør man det ? Jeg har sett på den linkene men jeg finner ikke ut hva jeg skal gjøre..

Steam sier selv det ikke er mulig, så hvor han du har snakket med har fått informasjonen sin var vet jeg ikke.

 

I tillegg står følgende «klart og tydelig» nederst på spillets Steam-side:

 

HIGH SPEED INTERNET ACCESS AND CREATION OF A UBISOFT ACCOUNT ARE REQUIRED TO ACCESS THIS VIDEO GAME AND ONLINE FEATURES AND TO PLAY ONLINE. YOU MUST BE AT LEAST 13 TO CREATE A UBISOFT ACCOUNT WITHOUT PARENTAL CONSENT. UBISOFT MAY CANCEL ACCESS TO ONE OR MORE SPECIFIC ONLINE FEATURES UPON A 30-DAY PRIOR NOTICE PUBLISHED AT http://www.fromdustgame.com/

;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

takk for svar, Men jeg har snakket med en som sa at det var mulig å få pengene tilbake men hvordan gjør man det ? Jeg har sett på den linkene men jeg finner ikke ut hva jeg skal gjøre..

Steam sier selv det ikke er mulig, så hvor han du har snakket med har fått informasjonen sin var vet jeg ikke.

 

I tillegg står følgende «klart og tydelig» nederst på spillets Steam-side:

 

HIGH SPEED INTERNET ACCESS AND CREATION OF A UBISOFT ACCOUNT ARE REQUIRED TO ACCESS THIS VIDEO GAME AND ONLINE FEATURES AND TO PLAY ONLINE. YOU MUST BE AT LEAST 13 TO CREATE A UBISOFT ACCOUNT WITHOUT PARENTAL CONSENT. UBISOFT MAY CANCEL ACCESS TO ONE OR MORE SPECIFIC ONLINE FEATURES UPON A 30-DAY PRIOR NOTICE PUBLISHED AT http://www.fromdustgame.com/

Lurte på det samme jeg også... Men takk for svar! Jeg får vell bare ha internett tilgang hver gang jeg skal spille det da.

;)

Lenke til kommentar

takk for svar, Men jeg har snakket med en som sa at det var mulig å få pengene tilbake men hvordan gjør man det ? Jeg har sett på den linkene men jeg finner ikke ut hva jeg skal gjøre..

Steam sier selv det ikke er mulig, så hvor han du har snakket med har fått informasjonen sin var vet jeg ikke.

 

I tillegg står følgende «klart og tydelig» nederst på spillets Steam-side:

 

HIGH SPEED INTERNET ACCESS AND CREATION OF A UBISOFT ACCOUNT ARE REQUIRED TO ACCESS THIS VIDEO GAME AND ONLINE FEATURES AND TO PLAY ONLINE. YOU MUST BE AT LEAST 13 TO CREATE A UBISOFT ACCOUNT WITHOUT PARENTAL CONSENT. UBISOFT MAY CANCEL ACCESS TO ONE OR MORE SPECIFIC ONLINE FEATURES UPON A 30-DAY PRIOR NOTICE PUBLISHED AT http://www.fromdustgame.com/

;)

 

Riktig det du sier, men leser at mange skriver dette:

 

However, as it states under part 14 - this may not apply under some EU consumers (as in the UK .. and others). In the UK the Sales of Goods Law is statute and as such cannot be overridden by 'agreements' as they are in the US. So as I said before, if you bought this in the UK then if the game is not 'fit for purpose' you should be able to demand a refund (or demand that the game be fixed) under the Sale of Goods Act.

 

Vet dog ikke hvor riktig det er. Finnes vel noe lignende her i landet også :p

Endret av clickz101
Lenke til kommentar

Det hender en sjelden gang at man kan få refundert ett spill hvis man spør. Jeg vet noen fikk gjort det med bl.a Brink, som ved launch, og sikkert fortsatt har, kraftige problemer med å kjøres akseptabelt på enkelte systemer. Så det er jo bare å spørre. Men tviler på at du kommer noen vei.

 

Når det gjelder å kjøpe det på disk/annet sted så er jeg rimelig sikker på at de versjonene også har akkurat samme DRM

Lenke til kommentar

Sjekk artikkeltråden tilhøyrande gamer.no-saken "Misinformerte [sic] om From Dust-DRM" for meir informasjon om dette. Steam vil i utgangspunktet ikkje refundere noko, men har gjort unntak for From Dust om ein sakleg kan vise til relevante paragrafer i gjeldande konsumerlov, spesifikt fordi Ubisoft gjekk ut offentleg og laug om DRM-opplegget til From Dust medan det var i salg. Det er/var altså ikkje "Fit for purpose" i høve til det som opprinneleg vart sagt.

 

Noreg har òg del i mange av EU sine marknads- òg handelslovar, i kraft av EØS-medlemskapen vår.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Trådstarter: du vil ha akkurat samme problem om du kjøper spillet til pc på plate.

 

Runar: den teksten ble lagt til etter at folk begynte å klage over drm-en. Jeg, som mange - kjøpte spillet før release uten å ha noen anelse om at det inkluderte den drm-løsningen det har.

 

Zealuu: selv med sitat av relevant lovtekst er det ikke bestandig de gjør et unntak. Har lest flere som ikke har kommet noen vei og fått standardsvaret om at det er tatt videre opp i systemet.

 

Har selv prøvd å få pengene tilbake og det er håpløst. Man får etterhvert et standardsvar om at det er tatt videre opp i systemet.

 

Jeg gir egentlig faen i om jeg får refund eller ikke, så lenge min "sak" blir en del av statistikken. Sånn oppførsel er uakseptabel fra Ubisoft, og får Steam nok klager vil de unngå lignende i framtiden.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Runar: den teksten ble lagt til etter at folk begynte å klage over drm-en. Jeg, som mange - kjøpte spillet før release uten å ha noen anelse om at det inkluderte den drm-løsningen det har.

Da er saken selvfølgelig en annen.

 

Jeg, som er klar over hva Ubisoft gjør med spille sine, kommer aldri til å betale for et av deres spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...