Espen Ørud Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Blokkebær (Vaccinium uliginosum) Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det som først og fremst slår meg, er lyset, som jeg opplever litt for sterkt. Særlig på bærene. Syns også det hadde vært en fordel om det fremste bladet til venstre også hadde vært i fokus. Bra komposisjon. Lenke til kommentar
John Ottesen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Dejligt billede af blåbær, de smager godt på en tærte. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Det som først og fremst slår meg, er lyset, som jeg opplever litt for sterkt. Særlig på bærene. Syns også det hadde vært en fordel om det fremste bladet til venstre også hadde vært i fokus. Bra komposisjon. Det kan jeg være enig i, Erik. Jeg hadde med en 90 cm diffusor, men ble ikke komfortabel med de eksponeringene og forsøkte derfor med denne i direkte sollys og håpet å komme unna med det ;-) Har bare hevet kontrasten noe og trukket ned eksponeringen bittelitt i etterbehandling (da jeg gjerne overeksponerer 1/3 eller 2/3 (så lenge histogrammet ikke "ryker" ) og heller trekker den noe ned og det hjalp, men kanskje jeg skal la det få litt mer selektiv redigering. Spørs om ikke en liten demping av bærene vil gjøre seg. Takk for innspill, Erik. Setter virkelig pris på det! Dejligt billede af blåbær, de smager godt på en tærte. Blåbær er godt, men dette er altså ikke blåbær. Jeg mener jeg har gjort en anstendig jobb med å tydeliggjøre dette i bildetittelen ;-) Takker for posistiv kommentar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg