Lompi Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Vet ikke om jeg poster riktig sted nå men prøver: Har leid en leilighet som mangler kjøkkenvifte.. Det står ingenting om det i kontrakten og jeg merka det ikke før jeg hadde flyttet inn da det er en kanal til det så det er ikke synlig før man ser opp i hullet der vifta skal sitte. Hele kanalen der den skal sitte er av metall, og er bare hull i toppen.. Finnes det noen regler over slikt? At dette skal være på plass grunnet brannsikkerhet osv? Kan jeg kreve å få det installert av utleier på et eller annet grunnlag? Redd fettet som over tid fester seg i røret kan føre til brann i tillegg til at det selvfølgelig fort blir mye lukt osv på kjøkkenet, derfor jeg spør.. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Ikke et juridisk svar, men greit å få med seg før en klager for mye: Du er helt sikker på at det ikke er en ventilator med kullfilter, dvs at den ikke trenger løp ut i friluft? Det kan jo være at huseier fant ut at det ble for mye styr å gå igjennom veggen, og byttet ventilatortype, evt bare filter? At en slik ventilator ikke fungerer like godt som en med løp ut i friluft tror jeg nok ikke du kan klage på, om det ikke er spesifisert i kontrakten. Lenke til kommentar
Lompi Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Ikke et juridisk svar, men greit å få med seg før en klager for mye: Du er helt sikker på at det ikke er en ventilator med kullfilter, dvs at den ikke trenger løp ut i friluft? Det kan jo være at huseier fant ut at det ble for mye styr å gå igjennom veggen, og byttet ventilatortype, evt bare filter? At en slik ventilator ikke fungerer like godt som en med løp ut i friluft tror jeg nok ikke du kan klage på, om det ikke er spesifisert i kontrakten. Jepp, heeeelt sikker.. er bare et hull av metall.. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Ikke et juridisk svar, men greit å få med seg før en klager for mye: Du er helt sikker på at det ikke er en ventilator med kullfilter, dvs at den ikke trenger løp ut i friluft? Det kan jo være at huseier fant ut at det ble for mye styr å gå igjennom veggen, og byttet ventilatortype, evt bare filter? At en slik ventilator ikke fungerer like godt som en med løp ut i friluft tror jeg nok ikke du kan klage på, om det ikke er spesifisert i kontrakten. Jepp, heeeelt sikker.. er bare et hull av metall.. Da misforstod jeg helt, beklager. Det burde såklart være helt i huseiers egeninteresse å få inn en ventilator der. Lenke til kommentar
Lompi Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Ville gjerne hatt et litt mer juridisk svar da jeg tror han neppe kommer til å gjøre noe med det selv med mindre han må.. Har nok hvert sånn en stund.. Er en leilighet for studenter, 4 stykker som bruker det kjøkkenet og skulle veldig gjerne fått gjort noe med det uten å måtte betale tusenvis selv Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 For meg ser det ut som det bare er lagt opp til/gjort plass til ventilator. Så med mindre det står spesifikt i kontrakten at det er ventilator på kjøkkenet, kan du nok dessverre ikke klage på noe. Jeg kan ikke huske å ha lest at ventilator er påbudt på kjøkken. Men det er allikevel en god idé å tipse utleier om at en ventilator vil være positivt både med tanke på de som leier, og for vedlikeholdsbehovet på kjøkkenet. 1 Lenke til kommentar
Lompi Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Jess, ble enige om at jeg bare kunne kjøpe det på ikea og montere det solv så skulle han trekke det fra leia.. Case closed, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Jess, ble enige om at jeg bare kunne kjøpe det på ikea og montere det solv så skulle han trekke det fra leia.. Case closed, takk for hjelpen! Det er godt når ting løser seg så lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå