Gå til innhold

Leveringstider komplett (tollpost globe)

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tar det å få sendt en bygge pc fra komplett med tollpost globe?

jeg bestilte nylig en bygge pc fra komplett, men statusen står fortsatt som åpen :thumbdown:

hvilke dager sender komplett og hvor lang tid bruker de på å sende?

jeg stresser litt men, de behøver da vel ikke SÅ lang tid?

noen andre som har bestilt byggge-pc hos komplett?

PS. har et spørsmål til:

Er det vanskelig å skru sammen en av disse? pc i deler

hilsen dude i nød!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier nylig, hvor nylig?

Ingenting blir sendt i helgen, dersom du bestilte mellom sent Fredag og Søndag vil nok ikke orderen bli sendt / bekreftet før Mandag. Dersom alt er på lager kan det nok hende den vil komme Onsdag-Torsdag. Er du heldig kan den komme så tidlig som Tirsdag.

Du trenger ikke være en rakettforsker for å sette sammen en PC, bare pass på at du grunner deg selv så du ikke ødelegger noen av komponentene. Ser den kommer med antistatisk armbånd, fest den til kabinettet å du skulle være trygg. Du kan også ta på noe som helst metall, eks. bordstøtte, spiker, dørhåndtak, strømforsyningen(om den er koblet til)....

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar

Hvordan er det med statusen til Komplett? Står ordren som åpen helt til den sendes eller får jeg vite når de begynner å sette den sammen?

Jeg bestilte min PC på onsdag i forrige uke og ordren står fortsatt som åpen. På ordrebekreftelsen sto det faktisk at 1 stk ikke var på lager, men det sto ikke hvilken del osv. så jeg gikk gjennom alle komponentene og de hadde minst 20 stk på lager av hver enkelt komponent. Men hvis det er slik at ordren står åpen helt til de sender så får jeg vel vente i et par dager til før jeg purrer :)

PS. Beklager om jeg kapret tråden til TS, men er samme tema ;)

Endret av _Vargaz_
Lenke til kommentar

Kan ta en liten gjennomgang på status-er på Komplett.no jeg da...

Når du bestiller, starter statusen på ordren din som ''Åpen''.

Slik står den helt til robotene ''sier de har tid'' til å plukke varene dine. Da blir statusen satt til ''Frigjort for plukk''.

Når robotene får ordre om å plukke varene, jobber de sammen helt til alle varene dine er plukket ferdig. Da får ordren din status som ''Plukket''.

Den siste stasjonen pakken din skal innom, er at den skal sendes. Da blir pakken lagt i ''hauger'' til Posten/TollPost kommer og henter pakken din. Når pakken din er blitt hentet, får ordren din status som ''sendt''.

Noen som vet mer, correct me if I'm wrong!

Les gjerne mer om lageret til Komplett her :)

Lenke til kommentar

Ok, da vet jeg det, takker :thumbup:

Litt skuffende da må jeg si, siden min ordre ikke har blitt gjort noe med etter 3 dager..

Det er ikke uvanlig at ting kan ta litt tid ved større bestillinger. Ser ikke helt poenget med at du skal være skuffet da det blir informert om denne leveringstiden. Krysser fingrene for at pakken snart er på vei.

Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig at ting kan ta litt tid ved større bestillinger. Ser ikke helt poenget med at du skal være skuffet da det blir informert om denne leveringstiden. Krysser fingrene for at pakken snart er på vei.

Joda, du har rett i det. Var jo så "dum" at jeg bestilte på ettermiddag/kveld på onsdag i forrige uke, så det føles vel bare litt ekstra lenge. De får vel satt sammen og sendt PC'en på samme dag så satser på at det skjer i morgen.

Lenke til kommentar

Hvis ikke noe skjer innen imorgen, anbefaler jeg dere å ta kontakt med kundeservice på tlf... De har åpent til fra 08.00 til 21.00..

Nummer: 33 00 55 00

Gjort dette maaange ganger selv, og de ordner raskt opp! De hender ordrer går i glemmeboksen, etter ny lageroppdatering, så det er bare å ringe og spørre. :):thumbup:

Lenke til kommentar

Kan ta en liten gjennomgang på status-er på Komplett.no jeg da...

Når du bestiller, starter statusen på ordren din som ''Åpen''.

Slik står den helt til robotene ''sier de har tid'' til å plukke varene dine. Da blir statusen satt til ''Frigjort for plukk''.

Når robotene får ordre om å plukke varene, jobber de sammen helt til alle varene dine er plukket ferdig. Da får ordren din status som ''Plukket''.

Den siste stasjonen pakken din skal innom, er at den skal sendes. Da blir pakken lagt i ''hauger'' til Posten/TollPost kommer og henter pakken din. Når pakken din er blitt hentet, får ordren din status som ''sendt''.

Noen som vet mer, correct me if I'm wrong!

Les gjerne mer om lageret til Komplett her :)

Åpen = Ikke påbegynt

Frigjort for plukk = Ordre godkjent for plukk

Plukket = Plukket

Pakket = Pakket

Sendt = Ferdig behandlet av Komplett

Lageret utvikles hele tiden, mye i den artiklene er ikke gjeldende lenger.

PC bygger avdelingen er forresten ikke en del av lageret (selv om de får alle varene sine derifra), ordre til PC-byggeravdelingen tar naturligvis lenger tid, spesielt i høysesonger som Jul, skolestart og rett før BF3 release, men det tar vanligvis ikke lenger en en uke før ordre blir frigjort for plukk.

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...