Gå til innhold

Hjelp til valg av ny prosessor

C..

Anbefalte innlegg

i5-2500k er minst 50% raskere i spill enn en Phenom II X4, ja. Sammen med hovedkort gir Intel bedre pris/ytelse enn AMD nå, som er første gang på flere år.

Jeg som hadde håpet på en billig oppgradering :p Må skaffe meg ny prosessor og hovedkort, vet du om et kort som passer bra til 2500K?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i5-2500k er minst 50% raskere i spill enn en Phenom II X4, ja. Sammen med hovedkort gir Intel bedre pris/ytelse enn AMD nå, som er første gang på flere år.

Jeg som hadde håpet på en billig oppgradering :p Må skaffe meg ny prosessor og hovedkort, vet du om et kort som passer bra til 2500K?

Har du et AMD-kort nå venter du til 19. september.

Hovedkort som passer i5-2500k bra? LGA1155 og P67 eller Z68 er det viktigste

Lenke til kommentar

Slenger inn et eget spørsmål, så slipper jeg og lage en ny tråd... :D

Er 965 BE god nok til alle spill en kan kaste på den per i dag? Kommer den til å kjøre Battlefield 3, Skyrim osv ?

Starcraft II og Civilization V sliter den med, men jeg ville vært overrasket om den ikke klarte 30 fps minimum i BF3.

En i5-2500k vil jo selvfølgelig klare 60fps minimum da...

Både Starcraft II og Civilization V bruker hovedsakelig få av kjernene og her er det viktig med en kjapp prosessor med masse cache.

Intel sine Cpu'er greier bedre fps med en margin på ca 5 til 6Fps når man kjører på stock hastighet + Maks visuelle innstillinger og her greier 965 BE seg relativt greit.

Med en gang man øker klokkefrekvensen på for eksempel en 1100 til 4Ghz så vil ytelsen øke såpass at den greier å konkurrere med Intel sin versting i overklokket tilstand. [i7 820 ) .

Når det gjelder BF3 så er det fortsatt ikke klart hvilken cpu som vil yte best der , det vil bli svært avhengig av hvor cpu intensiv den er og hvor mange kjerner den vil kunne benytte seg av. Vil den greie å nyttegjøre seg effektivt av alle kjernene samt gpu så vil ytelsen sannsynligvis bli akseptabel på både Amd og Intel.

Uansett om man har muligheten til å vente med å kjøpe Cpu bør man se litt på hva resultatet av Bulldozer blir og eventuelt gå til innkjøp av cpu når man vet hvor bra denne yter.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en cpu som kan dra Battelfield 3 uten problemer, må man over på intel da eller?

Har du en Core 2 Quad eller en Phenom II X4 er det veldig gode muligheter for at du klarer å dra BF3 ganske bra. Jo mer snacks du ønsker deg, jo kraftigere maskinvare i form av prosessor og særlig skjermkort må du ha.

Lenke til kommentar

Har et intel-kort, men det sitter en q8200 i den. Hovedkortet har vel bare en sokkel? q8200 har 775, hadde vært fint om 2500K passet inn i det gamle kortet. Er i tvil :p

overklokk og vent til bf3 kommer. q8200 er ikke langt unna en phenom ii

Har hørt at Q8200 ikke er særlig "overklokkingsvennlig", stemmer det?

Lenke til kommentar

Har et intel-kort, men det sitter en q8200 i den. Hovedkortet har vel bare en sokkel? q8200 har 775, hadde vært fint om 2500K passet inn i det gamle kortet. Er i tvil :p

overklokk og vent til bf3 kommer. q8200 er ikke langt unna en phenom ii

Har hørt at Q8200 ikke er særlig "overklokkingsvennlig", stemmer det?

Visstnok kommer dette an på hovedkortet og om du har Intel- eller Nvidia-chipset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...