C.. Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Hei! Min gamle cpu har blitt ødelagt, har sendt den inn til komplett men fikk dessverre ingenting igjen på reklamasjonen så må kjøpe ny. Jeg hadde en AMD Phenom II X6 1055T og lurer på hva dere anbefaler meg å kjøpe nå, har et MSI 870A-G54, Socket-AM3 hovedkort. På forhånd takk. Endret 21. august 2011 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Kan du forklare hvorfor Cpu har blitt ødelagt? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Litt dårlig forklart, skrev også litt feil beklager. Har ikke fått noe svar fra komplett enda, så skrev bare her nå slik at jeg fortere kan bestille ny cpu vis jeg ikke får igjen på reklamasjonen. Men det som skjedde var at når jeg skulle starte opp min pc så fikk jeg ikke noe bilde på skjermen og tastaturet og musen lyste ikke slik det pleier og gjøre når jeg starter opp maskinen. Jeg var i kontakt med komplett sin kundeservice og fant ingen løsning på problemet og ble derfor bedt om å sende inn hovedkort, ram og prosessor. Kan jo selvfølgelig også være hovedkortet eller minnet som kan har blitt defekt, det vet jeg ikke sikkert enda men får vel svar i løpet av uka. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. august 2011 Del Skrevet 23. august 2011 Om cpu / hovedkort eller minne har plutselig tatt kvelden under normal bruk er dette noe som skal dekkes av Garanti / Reklamasjon. Garanti er som regel 1 år og reklamasjon 5 år. Antar dette var en ferdigbygget pc fra komplett eller kjøpt i løse deler? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 23. august 2011 Forfatter Del Skrevet 23. august 2011 Det ble helt plutselig ødelagt, ja. Kom hjem og skulle starte opp maskinen og da funket ting ikke slik det alltid har gjort. Har kjøpt alt ifra komplett ja i deler. Og har fungert fint i rundt 6 måneder nå uten noen problemer å plutselig skjedde dette, så skal vel få igjen på reklamasjonen men vet jo aldri når det gjelder komplett etter det jeg har hørt. Altså at de er veldig varierende med hvordan de behandler sine kunder. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Jeg ville ikke kjøpt mer enn firekjernersprosessorer for det hovedkortet der, MSIs AMD-hovedkort er "kjent" for å ha dårlig kraftlevering og Phenom II X6 er spesielt harde for dem, av alle hovedkort som går i lufta er MSI blant toppen. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Gjenstår bare å se hva som har blitt defekt og hva jeg eventuelt ikke får igjen på reklamasjonen. Men vis tilfelle er at det er cpu som er ødelagt, hvilken burde jeg da kjøpe etter som jeg har det hovedkortet? Eventuelt hvilket hovedkort burde jeg kjøpe om det er kun det som er ødelagt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Phenom II X4 955 BE er mest for penga, 980 BE er faktisk ganske dårlig i pris/ytelse. ASUS er de tryggeste hovedkortene for AMD om det er hovedkort som har gått føyken. M5A97 er absolutt et godt valg da, siden du får sokkelen AM3+ med støtte for nye prosessorer også Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Asus og Gigabyte hovedkort er relativt greie , men man bør velge modellene som støtter overklokking nettopp fordi disse har bedre kjøling og kan levere mer volt stabilt til cpu uten problemer. Feks : Asus http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633002#links http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638069 Gigabyte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637652 Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 Tusen takk for hjelpen, da gjenstår det bare å se om jeg må kjøpe noe nytt eller ikke. Jeg fant ikke Phenom II X4 955 BE hos komplett så? Fikk bare opp "Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment." Vis det viser seg at det er hovedkortet som er ødelagt og jeg ikke får noe igjen på reklamasjon er ASUS M5A88-V EVO, Socket-AM3+ er greit valg da eller burde jeg gå for en av de litt dyrere? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 Det er et bra valg av hovedkort, du kan også gå for 965 BE. Poenget er å ikke betale over tusen kroner for en gammel arkitektur . Lenke til kommentar
C.. Skrevet 24. august 2011 Forfatter Del Skrevet 24. august 2011 (endret) Okei, men i forhold til den jeg hadde AMD Phenom II X6 1055T, hvordan er AMD Phenom II X4 965 Black Edition? Endret 24. august 2011 av ChristofferRudi Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. august 2011 Del Skrevet 25. august 2011 Okei, men i forhold til den jeg hadde AMD Phenom II X6 1055T, hvordan er AMD Phenom II X4 965 Black Edition? I spill er den bedre, i video-omkoding er den dårligere. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Driver veldig lite med video-redigering og spiller en del, så da vil altså 965 BE være et godt kjøp? Lenke til kommentar
C.. Skrevet 25. august 2011 Forfatter Del Skrevet 25. august 2011 Da går jeg nok for den om det viser seg at jeg må kjøpe ny cpu. Takk! Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Slenger inn et eget spørsmål, så slipper jeg og lage en ny tråd... Er 965 BE god nok til alle spill en kan kaste på den per i dag? Kommer den til å kjøre Battlefield 3, Skyrim osv ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Slenger inn et eget spørsmål, så slipper jeg og lage en ny tråd... Er 965 BE god nok til alle spill en kan kaste på den per i dag? Kommer den til å kjøre Battlefield 3, Skyrim osv ? Starcraft II og Civilization V sliter den med, men jeg ville vært overrasket om den ikke klarte 30 fps minimum i BF3. En i5-2500k vil jo selvfølgelig klare 60fps minimum da... Lenke til kommentar
-Jonas- Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Slenger inn et eget spørsmål, så slipper jeg og lage en ny tråd... Er 965 BE god nok til alle spill en kan kaste på den per i dag? Kommer den til å kjøre Battlefield 3, Skyrim osv ? Starcraft II og Civilization V sliter den med, men jeg ville vært overrasket om den ikke klarte 30 fps minimum i BF3. En i5-2500k vil jo selvfølgelig klare 60fps minimum da... Synd, men det er vel ikke annet og forvente For å få en prosessor som holder en stund burde man bruke rundt 1600 kr altså? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 i5-2500k er minst 50% raskere i spill enn en Phenom II X4, ja. Sammen med hovedkort gir Intel bedre pris/ytelse enn AMD nå, som er første gang på flere år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå