Gå til innhold

Ny pc for 8-9k for BF3

Anbefalte innlegg

Skal ha meg en ny pc som skal brukes til gaming og diverse bilde/video redigering.

Jeg skal bruke maks 8-9 tusen kroner.

Har satt opp en liste her med komponenter jeg kunne tenkt meg.

https://prisguiden.no/liste/126096

Lurer også litt på om det lønner seg å bytte ut skjermkortet med to GTX560 eller vente til senere og kjøpe meg et GTX570 til når jeg har råd?

Endret av NoNamesLeft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD kommer med en ny rekke CPU'er om nesten akkurat 1 måned; jeg vil anbefale deg å enten vente til da, eller kjøpe en av de billigere AMD-modellene for så å oppgradere til den nye rekken når den kommer.

De fleste hovedkort som støtter AM3+-sokkelen vil støtte de nye CPU'ene. Jeg kan hjelpe deg å sette opp en PC som vil kunne oppgraderes om en måneds tid om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
  vhaarr skrev (På 21.8.2011 den 17.09):

AMD kommer med en ny rekke CPU'er om nesten akkurat 1 måned; jeg vil anbefale deg å enten vente til da, eller kjøpe en av de billigere AMD-modellene for så å oppgradere til den nye rekken når den kommer.

De fleste hovedkort som støtter AM3+-sokkelen vil støtte de nye CPU'ene. Jeg kan hjelpe deg å sette opp en PC som vil kunne oppgraderes om en måneds tid om det er ønskelig.

Da tror jeg nok at jeg venter den måneden. Haster ikke akkurat med å kjøpe inn enda.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
  NoNamesLeft skrev (På 21.8.2011 den 16.53):
  vhaarr skrev (På 21.8.2011 den 16.50):

Du kan absolutt få deg Sandy Bridge til den prisen. Vil du absolutt ha AMD? Har du planer om å oppgradere til Bulldozer når det kommer?

Jeg vil absolutt ha en sekskjerner av diverse grunner.

Og de Bulldozer greiene har jeg ingen greie på :tease:

Av diverse grunner er en i5-2500k nesten like god som en Phenom II X6 i programmer som benytter 6 kjerner før overklokking, etter overklokking vil i5-2500k slå en Phenom II X6 i praktisk talt alt. i7-2600k er bedre uansett hva.

Bulldozer er AMDs neste generasjon med prosessorer, de skal komme i fire-, seks- og åttekjerners varianter.

Om du fortsatt skal ha akkurat nå, to måneder før BF3 kommer ut, burde du gjøre et par ting:

Bytt til Sabertooth 990FX, dette har støtte for SLI og har AM3+sokkel for Bulldozer for å trekke det viktigste frem.

Kjøp en 7200RPM-disk for OS, den du har valgt kjører på 5400RPM eller 5900RPM og er vanvittig treg til alt du kan tenke deg å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...