Konnis Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Har speidet jevnt og trutt etter gode forsikringspriser for en fersk bilist som snart tar lappen. Har nå funnet ut at min mor er "medlem" av LOfavør og kan skaffe relativt gunstige forsikringspriser der. Ellers står alle familiens biler registrert på far, så vet ikke om moren min har noen ekstrem opparbeidet bonus eller noe slikt. Men! Det jeg vil fram til, er altså; på hvilken måte kan jeg dra nytte av godene moren min får gjennom LOfavør? Har man forfedre i NSB får man jo latterlig billig forsikring i Jernbanen, men usikker på om det er en slik "familieordning" i LOfavør. Jeg ønsker egentlig å ha forsikringen registrert på meg selv, så jeg får opparbeidet meg egen bonus (dersom dette er mulig gjennom LOf.) Bilen det er snakk om er sannsynligvis en Mazda 626, 2000 mod. Hva vet dere? Edit: _____________________________________ Lest meg opp litt mer. Har funnet en grei måte å komme med i LO selv. Spørsmålet er da om det er verdt å betale en kontingent på 400kr året for å dra nytte av LOfavør bilforsikring? Endret 21. august 2011 av Konnis Lenke til kommentar
Shablagoy Skrevet 24. august 2011 Del Skrevet 24. august 2011 LOfavør er bare et navn på det fordelsprogrammet som medlemmer av et LO-forbund kan benytte seg av, bare for å ha nevnt det. Jeg kan selv benytte meg av disse fordelene. Man starter blant annet automatisk på 30% bonus (normalt begynner man på 20%), og man vil kunne opparbeide seg toppbonus vesentlig fortere. Det vanlige er å øke med 10% i året. Fordelene tilbys kun gjennom Sparebank 1. Jeg har faktisk nettopp kjøpt meg bil selv, og trodde da selvfølgelig det ville være den beste løsningen, og kanskje ville det vært det, i og med at man raskere oppnår toppbonus. Men selv med 30% startbonus, ble forsikringen over 1000 kr dyrere enn hva en annen bank kunne tilby. For å svare litt mer konkret på det du spør om; du vil ikke kunne dra nytte av de fordelene moren din har gjennom LOfavør, i det minste i svært liten grad. Om forsikringen skal stå på moren din, vil det i praksis være betydningsløst om hun bruker Sparebank 1, eller en annen bank. Det er heller ikke vits for deg å bli medlem i et LO-forbund kun for å dra nytte av fordelene med tanke på bilforsikring, om du ikke har andre, jobbrelaterte grunner til å bli medlem. Uten at jeg har regnet særlig på det, vil jeg ganske sikkert si at det neppe lønner seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå