Gå til innhold

BK: Solnedgang

IceBlitz

Anbefalte innlegg

Hei!

Kom over en solnedgang som jeg syntes var fantastisk flott og måtte selvfølgelig forevige den.

Her ønsker jeg kritikk på på bildebehandlingen og komposisjonen i grunn.

Legger også ved originalbildet slik at det kanskje blir lettere å fortelle hva man eventuelt kan gjøre bedre neste gang når man skal behandle bildet for å få det enda bedre.

Ser for meg at bildet skal formidle en varm, trygg men alikevel kanskje en litt skummel og mystisk følelse, avhengig av hvordan man betrakter det.

Det nederste er originalbildet, det øverste er mitt ferdige resultat...

post-131058-0-54029300-1313941332_thumb.jpg

post-131058-0-01171900-1313941346_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet ble flott ferdig redigert.. om jeg skal være kritisk så må det være at trærne på venstre side er ute av fokus i forhold til dem på høyre side.. :blush:

Ja det er jeg helt enig i.

Det er slikt som er så kjipt når man ikke har skikkelig viewfinder foran seg når man lissom får muligheten til å ta et "luckyshot".

Men burde vel husket å brukt litt mindre blender for å kanskje eliminere det problemet litt, men skal nok få det litt bedre til neste gang :)

En ting som også var litt kjipt var at jeg ikke fikk tatt dette i RAW, så det er for lite info i hvitnyansene til å få tonet ned disse litt. Kanskje litt for hvitt midt på der selve solen skinner ut ifra skyene? Eller er slikt akseptabelt selv når man er litt kritisk?

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...