Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreens i flere måneder [Minidump vedlagt]

Anbefalte innlegg

For høye temperaturer til å ikke være overklokket! Er det mye støv i cpu kjøleren? Hvilket kabinett har du? Hvordan er det med støv?

Og om psu'en hadde vært for svak, så hadde maskinen slått seg av i det punktet hvor maskinen trakk mere strøm en psu kunne levere. Kan dog gi noen ustabiliteter like føre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begrunn svaret er dere greie. Ser ikke hvordan strømforsyningen kan være det som er galt med, kan jo likså godt være selve prossesoren.

Tok testen og den viste 550W på 90% load, så det skal holde godt.

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

En psu yter ikke 650W hele tiden. Den vil "miste" evnen til og produsere strøm gjennom årene. Og en 650W bør holde til ditt oppsett.

Nå kan det hende jeg er på jordet her, siden det er lenge siden jeg fikk vite om hvordan prosessorene beskytter seg selv. Men det kan jo hende at cpu kobler seg ut pga alt for høy temperatur, som fører til bsod.

Lenke til kommentar

For høye temperaturer til å ikke være overklokket! Er det mye støv i cpu kjøleren? Hvilket kabinett har du? Hvordan er det med støv?

Og om psu'en hadde vært for svak, så hadde maskinen slått seg av i det punktet hvor maskinen trakk mere strøm en psu kunne levere. Kan dog gi noen ustabiliteter like føre.

Kan ikke se noe merkbart med støv i CPU kjøleren. Jeg har Aplus Case El Diablo Advanced. Støv er det litt mye av, men jeg tok vekk alt av støv idag.

PC har slått seg av (ikke rukket å gi meg bluescreen, men den skulle til å gi) helt tilfeldig.

Jeg får også flest bluescreens etter jeg har sovet og skal ta på PC, da den har stått flere timer uten å ha vært på. PC funker ålreit etter jeg har prøvd å få den på i 1-2 timer, men de første gangene får jeg instant BSOD og pc slår seg av, men etter det så fungerer det fint.

Jeg er redd, jeg tørr faktisk ikke å spille nå. CPU er på 61 grader nå på idle.

Kan det være kjølepasta?

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

For meg høres det ut som at det er ett eller annet som er defekt. Nå har du jo stresstestet cpu'en litt, men for å sjekke at det ikke er den, så kan du la den stå på over natten.

Jeg så heller ikke noe støv i min stock kjøler. For meg endte det med at jeg tok av plastdekselet og tok av viften, hvor det var veldig mye støv. Det sitter i kjøleribbene, ikke i selve viften. Men, du trenger ikke og ta av kjøleren for å gjøre dette. Om du tar den av, må du rense for gammel kjølepasta og påføre ny. Kan jo være kjølepastaen som er dårlig som fører til høye temperaturer også.

Lenke til kommentar

Vel, først må du jo ha kjølepasta og rensemiddel. Du trenger ikke ny cpu kjøler, men stock kjølerene bruker å være bråkete og kjøler dårlig. Så jeg ambefaler deg til og kjøpe en ny en.

Du må ha alle tingene du trenger for å gjøre det. Du trenger rensemiddel, cpu kjøler og ny kjølepasta.

PSU trenger du nok ikke og bytte. Den skal holde til oppsettet ditt.

og dette med pastaen har bare med varmeproblemet og gjøre, men kan jo kankje være temperaturproblem det at maskinen klikker også. :hmm:

Er nok andre ting du kan gjøre ja, men ikke ting jeg kommer på akkurat nå.

Lenke til kommentar

Ambefaler deg dette:

Rensemiddel

og på kjølepasta delen er det to som er gode. de to beste vil nok jeg si:

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8lpasta/lim/Termisk-Pasta/Noctua-NT-H1-Termisk-Pasta-14-ml-Pro-grade-Thermal-Grease-30628.aspx

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kj%C3%B8ling/Kj%C3%B8lpasta/lim/Termisk-Pasta/Zalman-Super-Thermal-Grease,-ZM-STG2-ZM-STG2-38211.aspx

Jeg har selv brukt den fra Zalman, men den fra Noctua er knall den også. Skal selv bruke den når jeg skal ha ny cpu kjøler.

På kjøler fronten så spørs det jo om du vil ha luft eller vannkjøling. Ferdig vannkjøling (f.eks h80, h60, h50, h70 og h100) yter like godt som en god luftkjøler. Noctua NH-D14 er nok den beste luftkjøleren, men til gjengjeld er den diger. Den passer ikke over Vengeance ram moduler har de sagt til meg over mail. Du har en rekke cpu kjølere å velge mellom. D14 er veldig dyr i tilleg, og du trenger ikke så god kjøling om du ikke skal overklokke egentlig. Jeg er litt rusten på kjøler delen, så det kan noen andre ta seg av. Men D14 er den beste er det jeg har lest. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...