AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jente 25 her.. Møtt en gutt på 17, vi har rota, møtes flere ganger i uka, ser film, koser, roter mer, sender hverandre hjerter osv. Er dette noe jeg burde avslutte før det går for langt? Han er veldig voksen for alderen, vi liker hverandre og har mye felles interesser, og faktisk mange felles venner. Vi har ikke hatt sex og jeg er redd han er jomfru også.. Føler selv at jeg som er så gammel ikke burde ødelegge hans ungdomstid hvor han burde utforske sex og kropp med jevngamle jenter, ikke med meg som har veldig mye erfaring i forhold til han. Men så er det de følelsene da.. Jeg er ganske betatt og jeg vet det er gjensidig. Vi har mye moro sammen, ler av de samme tingene etc. Har jeg moralsk sett lov til dette? Eller burde jeg holde meg unna og tenke på hans beste? Føler meg så usikker på hva jeg burde, om jeg skal følge hodet eller hjertet.. Postet av anonym: b66b724030496dfc4ac10818fc3b3e9f Postet av anonym: b66b724030496dfc4ac10818fc3b3e9f Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 21. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2011 Kjør på. Ikke la omverdenen stoppe dere fra å være lykkelige. 23 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Er vel egentlig ikke omverdenen jeg bekymrer meg mest for. Men om jeg gjør noe feil ovenfor han. Det er jo jeg som burde være (er) den voksne og ansvarlige her. Jeg stjeler jo strengt litt av ungdomstiden han ved å drive med dette.. Postet av anonym: 1a8862afc61ddabfa98f7615d129f13d Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Jeg har sikre kilder på at enkelte (ikke alle) synes akkurat den delen av ungdomstida er oppskrytt. La det være hans valg om han vil eller ikke. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Karbutar Skrevet 21. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2011 Jeg stjeler jo strengt litt av ungdomstiden han ved å drive med dette.. Postet av anonym: 1a8862afc61ddabfa98f7615d129f13d Å? Vil heller seie at du gjer han ein tjeneste. 14 Lenke til kommentar
Populært innlegg €uropa Skrevet 21. august 2011 Populært innlegg Del Skrevet 21. august 2011 17 år gamle gutter har ingenting imot å ha sex med 25 år gamle jenter. 17 Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) 25 år/2 = 12,5 år 12,5 år + 7 år = 19,5 år Så det er bittelitt tvilsomt, men hey!- matematikk styrer ikke livet. Endret 21. august 2011 av MækkTævvish Lenke til kommentar
cFc Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hva i huleste, du ødelegger da ingenting for karen om han har lyst til å gjøre dette! Lenke til kommentar
V.I.C Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hvis dere matcher hverandre godt, så drit i aldersforskjellen og kjør på! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 De aller, aller fleste gutter vil fortelle deg at dette går helt fint (og baserer dette på "da jeg var 17" eller "åhherregudjenteJA"). Fasitsvaret får du selvfølgelig bare fra den aktuelle gutten. På generelt grunnlag er det godt mulig han har god nytte av dette. Du har sikkert vært ute en vinternatt før, og har en viss erfaring med "relationship snags" og annen generell livserfaring som han kan nyte godt av at du har (kontra en jevngammel jente, som vil ha mindre). Problemene dukker gjerne opp den dagen man glemmer forskjellene. Dere er tross alt ikke fullstendig jevnbyrdige partnere i dette forholdet. Det er én ting å virke moden for alderen, men det er faktisk ingenting som slår den rene læringsprosessen som foregår i hodet - nothing beats experience. Når det gjelder spørsmålet om du "stjeler" ungdomstiden hans, så antar jeg at du har tatt inn over deg nettopp det. Når det gjelder "forholdsutvikling" så har din unge mann to valg: Enten så lærer han forhold gjennom og av deg; ellers lærer han det på egen hånd med en jevnaldrende kjæreste. Det du effektivt sett lurer på er derfor om han burde få lov til å lære å svømme selv eller ha deg som flytevest til han lærer litt. Som et spørsmål om etikk og moral mener jeg det er et uproblematisk forhold, slik du har beskrevet det. Når det gjelder "aldersgrenser" og hva som er sosialt akseptabel aldersforskjell (alder over to pluss syv, etter sigende), så er "grensene" der for å beskytte den unge mot å bli utnyttet. I forhold til dette vurderingsspørsmålet så må man til en viss grad legge mindre vekt på hva den yngre parten selv mener, vil, og ønsker, og se mer objektivt på det. Du har oversikt over situasjonen, ikke vi, og det er du som må gjennomgå dette. Momenter du kan ha i tankene er ting som: Hvem initierer kontakt, hvem (om noen) er den aggressive parten, ville du spilt med åpne kort overfor f.eks. hans/dine foreldre, og hva slags tidsperspektiv ser du for deg? Husk at en 17-åring har et vesentlig kortere tidsperspektiv enn en 25-åring. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Det finnes få grenser i kjærligheten. Go for it, men husk i bakhodet at han er en del år yngre enn deg, og du vil mest sannsynlig merke dette i ny og ne. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Ser ikke noe galt i det fra hans side, er vel bare bra for hans del og få en med mer erfaring. Problemet er at jo at han kanskje ikke er like ute etter et seriøst forhold som det du er, og du vil kanskje føle deg litt "gammel" i forholdet, men det er jo ting du må tenke over selv. Har selv en kompis som har litt samme greia, gutten er 19 og jenta 25, vært sammen i et år elns, så går helt fint det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Takk for alle svar! Viktige ord i de siste svarene som har kommet.. Nå har det seg altså sånn at jeg faktisk er mindre interessert i seriøst forhold enn han er. Hvis jeg tolker han riktig. Er egentlig fornøyd med singellivet og vil gjerne fortsette det noen år til jeg. Så det passet ikke godt inn i livet mitt at dette skjedde nå. Så sånn sett ser jeg på dette som en flørt, hyggelig moro som kanskje varer noen måneder eller mindre. Er vel også litt redd for at jeg skal såre han.. Og at ved å være med meg så må han bli fortere voksen (eller virke mer voksen) enn han ellers ville gjort. Vet ikke helt hva jeg er så redd for heller.. Bare veldig bekymret for om jeg ødelegger noe for han på noe vis, ved ikke å trekke meg unna nå. Postet av anonym: 1a8862afc61ddabfa98f7615d129f13d Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Vet ikke helt hva jeg er så redd for heller.. Bare veldig bekymret for om jeg ødelegger noe for han på noe vis, ved ikke å trekke meg unna nå. Postet av anonym: 1a8862afc61ddabfa98f7615d129f13d Hva er det du tror du frarøver han eller ødelegger for han ved å ikke trekke deg tilbake? Om knapt ett år så vil han bli slengt inn i ''voksenlivet'' uansett, så voksen må han jo bli uansett uavhengig av hva du velger? Så lenge du sier klart ifra om hva du ønsker i forholdet mellom dere så burde det jo gå helt greit? 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. august 2011 Del Skrevet 22. august 2011 Nå har det seg altså sånn at jeg faktisk er mindre interessert i seriøst forhold enn han er. Hvis jeg tolker han riktig. Og forutsatt at han har et tilstrekkelig klart bilde av hva som ligger i "seriøst forhold" slik du bruker begrepet. Er egentlig fornøyd med singellivet og vil gjerne fortsette det noen år til jeg. Så det passet ikke godt inn i livet mitt at dette skjedde nå. Så sånn sett ser jeg på dette som en flørt, hyggelig moro som kanskje varer noen måneder eller mindre. Er vel også litt redd for at jeg skal såre han.. Og at ved å være med meg så må han bli fortere voksen (eller virke mer voksen) enn han ellers ville gjort. Hvis dette bare varer i noen få måneder så vil det nok ikke sette særlig dype spor. Og å stjele "noen måneder eller mindre" av ungdommen hans - vel, hvis han er 17 har han drøye 3 år igjen før han "må" begynne å oppføre seg voksent. 36 måneder. Lenke til kommentar
Bonnskij Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Høyrest ut som dama mi det. Ho var redd for at aldersforskjellen mellom oss ville bli eit problem men kasta alle sine regler om forhold ut glaset når vi møttest. Og det er eg glad for. Ho har fortalt meg at ho aldri har vert so komfortabel og lykkeleg saman med nokon før, og eg kan lett seie det same. Kvifor skal aldersforskjellen alltid gå andre vegen? Gjer som L4r5 seier. Drit i oppmerka regler og normer. Tenk litt utanfor boksen og gjer det som gjer deg lukkeleg her og no. Kven veit? Kanskje det er det beste valget du kan ta? Eg er forresten 21 og dama er 27, berre så det er sagt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. august 2011 Forfatter Del Skrevet 27. august 2011 Dere sier det er greit, men hadde det vært omvendt (gutten 25 og jenta 17) så hadde dere faenmeg sagt noe helt annet. Dobbeltmoral......... Postet av anonym: 5a29551c9c7b783c485610e2ee5b9838 2 Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Er vel mer vanlig at gutten er eldst ja. En ting jeg ikke skjønner helt. Hvorfor skal du holde på med en gutt i kanskje noen månder også er det slutt? Da kan du jo heller gå deg en tur på byen og ha det moro der, istede for å holde på med en gutt, som kanskje tror at det er noe seriøst, også blir det slutt etter noen månder. Jeg tror nok han blir såra da ja. Hvis han virkerlig er intressert i deg, så regner jeg med at han tar forholdet seriøst. Man blir jo ikke sammen med noen og har det moro i senga og sånn også etter noen månder er det slutt. Det gjør man bare ikke. Hvis du ikke er ute etter noe seriøst forhold, så gi opp med en gang. Hold deg til singel-livet og vent til du er der at du vil ha et seriøst forhold. Iallefall så må du forklare han hva du mener. Hva sier du hvis f. eks gutten da sier at han ikke vil ha deg siden at det bare kommer til å vare noen månder? Blir ikke du lei deg da? Min mening er som følger: Enten får du gå fullt og helt inni et forhold med en person eller så får du la være og gå på byen istede. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. august 2011 Del Skrevet 27. august 2011 Dere sier det er greit, men hadde det vært omvendt (gutten 25 og jenta 17) så hadde dere faenmeg sagt noe helt annet. Dobbeltmoral......... Postet av anonym: 5a29551c9c7b783c485610e2ee5b9838 Ja, ofte er det slik, men det er også større grunn til å tvile på intensjonene til en 25 år gammel mann som inngår et forhold med ei jente som er mye yngre. Men generelt sett synes jeg ikke det er noe galt når jenta er 17 år gammel, da hun antakelig er moden nok og kan ta vare på seg selv. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 18. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2011 En liten update fra meg (TS). Vi har holdt det gående i hele høst og frem til nå. Har det helt supert sammen og har blitt veldig glad i hverandre. Nå går det vel snart mot forhold in public også. Foreldrene hans vet ingenting enda, men han har vel tenkt å si det nå før jul. Han sover her i helgene innimellom og vi treffes noen ganger i uka. Finner på ting og har det veldig gøy. Utrolig hvordan dette kunne utvikle seg.. Endte jo opp med at jeg tok jomfrudommen hans, men nå har vi helt herlig sex. Han spør om ting han vil prøve etc og virker ikke sjenert eller usikker. Merker såklart at han har mindre livserfaring enn meg, spesielt iforhold til realistiske fremtidsdrømmer og sånn, men jeg forsøker å ikke blande meg for mye inn i det. Familien min vet om oss og tok det greit. Neste år vil han jo også bli myndig, noe som hjelper på.. Tidsperspektiv har vi ikke snakket om, og jeg tror vel vi har skjønt uten ord at vi burde ta en dag av gangen og bare nyte det mens vi kan, istedet for å gruble over fremtiden. Ville bare si takk for de svarene jeg fikk her, hadde det ikke vært så enstemmig hadde jeg kanskje ikke turt å ta sjansen. Er veldig glad jeg gjorde det, for så bra har jeg ikke hatt det på flere år. God jul alle sammen! Postet av anonym: 1a8862afc61ddabfa98f7615d129f13d 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå