space-ace Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Lurer på om det går an å dele internetten i et nettverk med Win98 og WinXP ? Lenke til kommentar
gather Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Lurer på om det går an å dele internetten i et nettverk med Win98 og WinXP ? hadde vært en fordel om du hadde sagt hvilken internett du har:D men telenor adsl har en fin guide ellers så har jo google sikkert en Lenke til kommentar
space-ace Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Jeg har Telenor ADSL 704 kbps Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Går fint an å dele den det. Men du må ha to nettverkskort i pcen da. Jeg anbefaller og dele med XP eller kjøpe en ruter Gjør jobben for deg + at det er ikke så dyrt Lenke til kommentar
space-ace Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 har switch. går det an å bruke det nettkortet som er integrert i asus p4pe bd som det andre nettkortet? Lenke til kommentar
GaLiHaLen Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Sygate... søk etter sygate... funker fett Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Det går fint å dele en internett via en switch, det er bare å putte adsl kontakten inn i switchen istede for i pc og sette opp et vanlig nettverk , hvor du bruker den maskinen som har XP til å dele tilkoblingen, og logge på internett, funker fett det, har gjort det slev jeg... Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Dele internett via switch! Funker bra så lenge du har flere IP-adresser fra leverandøren din.. Når det gjelder telenor ADSL så får du sannsynligvis bare en IP-adresse, og må derfor kjør NAT-Routing for å dele forbindelsen ut til flere maskiner, hva NAT er og hvordan det funker gidder jeg ikke å gå nærmere inn på... NAT-Routing kan fikses på flere måter. Har du en gammel pentium stående, så er Coyote Linux et kjempe alternativ. Funker med PPPoE, så Telenor ADSL bør være greit å sette opp... Best av alt, det er GRATIS! http://www.coyotelinux.com/modules.php?nam...ducts&op=coyote Det finnes mange bra guider for oppsetting av dette på Coyote-sidene, men man bør kjenne litt til nettverk og IP addressering før man starter på et slikt prosjekt... Er man HELT grønn, så kan det enkleste nok være å kjøpe en ferdig router som støtter PPPoE..... Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Sygate... søk etter sygate... funker fett Sygate suger heste møk mann Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Det enkleste er vel å få tak i en router med innebygd switch. Koster fra 300 og oppover. Bør kanskje ikke kjøpe de aller billigste. Har personlig 3Com OfficeConnect og er godt fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå