Mojo Pin Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en Toshiba NB550 mini-pc og har lyst til å bytte minnebrikken på 1gb til en på 2 gb. Vil dette medføre at jeg mister garantien? De sier jo ofte at garantien slutter å gjelde med en gang man skrur opp og åpnet produktet. Men pc'en leveres med 1 gb minne, men har støtte for 2 gb, så de "inviterer" jo til å oppgradere. Takker for svar Mojo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Garantien får du sjekke på garantivillkårene som fulgte med pcen. Reklamasjonsretten på 5 år mister du derimot ikke med mindre du selv forårsaker skader under skifte. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. august 2011 Forfatter Del Skrevet 22. august 2011 Okei. Jeg finner dette på Toshibas hjemmesider i et garantidokument: "Garantien omfatter ikke [..] skader som skyldes utvendig kraft, feil bruk, ukorrekt tilkoblede eksterne enheter eller feil installasjon av tredjepartsprodukter (f.eks. minneutvidelseskort)." Siden det står sånn, og med tanke på at den leveres med mulighet for å oppgradere minnet, skulle man ikke tro at en vellykket oppgradering av minnet vil bryte med garantien? Hvordan tror dere forresten en oppgradering fra 1 til 2 GB vil påvirke hastigheten? Det er snakk om en mini-pc med en AMD C-50 prosessor, 1 GHz (to-kjerne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå