Tusker Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg har nylig kjøpt meg et stereoanlegg for å høre på musikk. Forsterkeren er en Harman/Kardon 3490 og Yamaha NS-777 høytalere. Jeg kjører musikk fra en cd-spiller på laptopen, som går gjennom en mini-jack til phono kabler som jeg kobler direkte inn i forsterkeren. Problemet er at det ikke kommer noe lyd ut! Har prøvd både phono in og cd in (som begge har phono innganger), men dette gir ikke lyd. Setter jeg phono kablene inn i master in, som jeg tror er til bruk for eventuelle forforsterkere, får jeg lyd, men jeg kan ikke stille volumet på forsterkeren bare fra laptopen. Denne lyden er generelt dårlig også. Jeg har sett etter at alle kabler er riktig tilkoblet og at polariteten stemmer. I og med at jeg får lyd når jeg kobler til master in, så regner jeg med at begge høytalerene fungerer. Det som er kjempe rart er at hele oppsettet fungerte utmerket første gang jeg satt det opp. Da kjørte jeg phono in inngangene (brukte ikke master in) og kunne styre volumet på forsterkeren. Jeg monterte alt ved gulvet, og da jeg skulle sette forsterkeren opp på et stativ (strømmen var selvsagt av), så ga den ikke lyd. Er det noen her inne som har noen ideer på hva det kan være? Enten er det noe idiotisk som jeg har gjort, eller så må jeg kanskje ta retur på forsterkeren. Har fulgt bruksanvisningen til punkt og prikke, men får ikke noe lyd. Trenger hjeeeeeelp. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Prøvd andre lydkilder? DVD spiller, MP3 spiller osv.. Lenke til kommentar
Tusker Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Prøvd med en annen laptop, en MP3 spiller og onboard radio. Ingen lyd Lenke til kommentar
ulfsn Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Du har ikke snublet borti "mute"-funksjonen på forsterkeren da? Kan være den aktiveres via fjernkontrollen. Mvh Rune Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå