Vestlendingen Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 (endret) Hei folkens! Vet ikke om dette er rette stedet å legge ut denne på, men jeg prøver uansett Jeg har en HTC Desire og har store problemer med sending og mottak av MMS, Jeg får opp en feimelding hver gang der det står " genetrisk nettverksfeil. Jeg har vært i kontakt med Netcom kundesenter to ganger nå, der de har sendt meg en link til "featureBooster21" på adroid market,uten resultat. Jeg hadde blitt veldig glad hvis noen kunne hjulpet meg md dette, da jeg nesten har gitt opp selv Endret 28. august 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
teitur Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Husker jeg hadde samme problem, men bare hvis jeg var tilkoblet WiFi, eller var i grenseland mellom 3g og edgedekning. Hvis problemet oppstår kun når du er koblet til WiFi, er løsningen enkel, men kjedelig: slå av WiFi, send/motta mms, koble til WiFi igjen. Hos meg begynte det plutselig å fungere uten at jeg egentlig hadde gjort noe. Lenke til kommentar
Vestlendingen Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Heisann og takk for svar Virker ikke med eller uten wifi :-( Lenke til kommentar
Vestlendingen Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Lurer på om jeg må bite i det sure eplet, og rett og slett hive den inn på et verksted Lenke til kommentar
b-real Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Har du prøvd å manuelt sette inn innstillingene? https://netcom.no/kundeservice/telefonoppsett/manuelt-oppsett Oppsett for HTC Desire WAP-oppsett Velg Menu Velg Settings Velg Wireless controls Velg Mobile networks Velg Access Point Names Velg Menu og New APN Fyll inn som beskrevet nedenfor: Name: NetCom Mobil APN: netcom Proxy: 10.254.254.10 Port: 8080 Username: wap Password: netcom APN type: wap Resten av innstillingene trenger du ikke å fylle ut. Trykk på meny og Save. Sett kontoen som default Trykk på Hjem knappen Trykk på Meny Trykk på internettleser Velg Meny og fler innstillinger Sett opp hjemmeside http://wap.netcom.no trykk OK MMS-oppsett Velg Menu Velg Settings Velg Wireless controls Velg Mobile networks Velg Access Point Names Velg Menu og New APN Fyll inn som beskrevet nedenfor: Name: NetCom MMS APN: netcom Proxy: not set/blank Port: not set/blank Username: mms Password: netcom Server: not set/blank MMSC: http://mm/ MMS proxy: 212.169.66.004 MMS port: 8080 MCC: 242 MNC: 02 APN type: mms Velg menu og trykk på Save Internett-oppsett Velg Menu Velg Settings Velg Wireless controls Velg Mobile networks Velg Access Point Names Velg Menu og New APN Fyll inn som beskrevet nedenfor: Name: NetCom internett APN: netcom Trykk på Menu og save Resten trenger du ikke å fylle ut. Lenke til kommentar
Vestlendingen Skrevet 21. august 2011 Forfatter Del Skrevet 21. august 2011 Hei! Jeg har nå gjordt akkurat som du sa men fremdeles like gale, hmm, men jeg kan tydelighvis sende mms men ikke motta Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå