AnonymDiskusjon Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Hadde ei venninne som er en god FF, men ble enige med henne om at vi skulle stoppe for rundt 2 uker siden. Hun gikk ikke på piller de tre siste månedene, men vi brukte stort sett kondom. Vel, dessverre ikke hver gang, med avhopping i svingen som løsning. :/ (Ja, jeg vet...) Hun hadde ganske regelmessig mens i disse månedene, men for en uke siden skulle hun ha fått den, men den har ikke kommet. I tillegg klarer hun å presse ut en blank væske fra brystene sine nå. Hun har tatt graviditetstest, men den var negativ. Burde hun komme seg til lege? Og hva kan det være? Hun har hatt en litt turbulent periode i det siste psykisk, kan det ligge noe der? Postet av anonym: e2989292fd1a34d21733ff1afba93517 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Uregelmessig mens er helt vanlig. Ta graviditetstest om en uke eller to igjen, er ikke alltid det kommer utslag med en gang man er blitt gravid, og husk å gjerne ta to eller tre tester på en gang da det er en liten sjanse for at testen du tar først slår ut feil. Morgenurin er det beste. Det er heller ikke vanlig å begynne å produsere melk med en gang man blir gravid, men det finnes f.eks noen typer medikamenter som kan gjøre så kroppen produserer brystmelk. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Det kan være kroppen som oppdager det at hun ikke dytter ekstrahormoner inn i kroppen sin lenger, og at dette er en reaksjon på det. Jeg har hørt om ikke-gravide jenter som kan trykke blank væske fra brystene sine (gjerne i forbindelse med bytte av p-preparat eller avslutning eller bare syklusen). Hadde det vært meg hadde jeg slått av hodet mitt og ikke bekymret meg i en ukes tid, tatt en ny graviditetstest og brukt den som en fasit, så sant mensen fremdeles ikke var kommet. Men, en tur til legen når kroppen tuller seg skader absolutt ikke, uansett. Så det er en like god ide, mest sannsynlig bedre. Uregelmessig mens er helt vanlig. Ta graviditetstest om en uke eller to igjen, er ikke alltid det kommer utslag med en gang man er blitt gravid, og husk å gjerne ta to eller tre tester på en gang da det er en liten sjanse for at testen du tar først slår ut feil. Morgenurin er det beste. Det er heller ikke vanlig å begynne å produsere melk med en gang man blir gravid, men det finnes f.eks noen typer medikamenter som kan gjøre så kroppen produserer brystmelk. To eller tre tester på en gang er bortkastede penger. Den sjangsen du snakker om er så svinnende liten at den ikke er verdt å nevne. Graviditetstester er rimelig nøyaktig. Sier de ja, har de alltid rett, sier de nei kan de ta feil, av flere grunner. Du kan ha for lave verdier av hormonet de måler, du kan ha drukket mye og vannet ut urinen for mye, du kan være for tidlig ute. Så ikke ta flere på en gang, vent en ukes tid, i alle fall ett par dager. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Er ikke rart at man kan erfare væske som kommer ut av brystene når man går på p-preparater da de er lagd for å lure kroppen til å tro at de allerede er gravide. Jeg syns ett par graviditetstester til 70 kr pr stykk ikke nødvendigvis er så dyrt hvis jeg er usikker og redd, men det er nå meg. Lenke til kommentar
Nie Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Dyrt nei, men det blir som å kjøpe dem og kaste dem rett i søpla. Er HCG-nivået i urinen lavt i dag, så er det lavt i dag. Det er ikke noe vits i å ta en ny test før noen dager senere. Fordi om det er lite penger, er det fremdeles bortkastede penger. Lenke til kommentar
Flying Skrevet 21. august 2011 Del Skrevet 21. august 2011 Når man kjøper dobbel testpakke står det i bruksanvisningen at test nummer to skal tas 24 eller 48 timer senere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg