Myklebust89 Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 For øyeblikket har jeg en helt simpel en, som lagrer antall besøkende i en .txt fil.... <?php $teller_fil = ("teller.log"); $besokende = file($teller_fil); $besokende[0]++; $fp = fopen($teller_fil , "w"); fputs($fp , "$besokende[0]"); fclose($fp); print("$besokende[0]"); ?> Denne luker jo ikke ut IP'er eller noe, og det hadde jo vært bra om den gjorde! Noen som kan gi meg noen tips anngående dette? Lenke til kommentar
[kami] Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 du kan jo prøve å sette en cookie til hver som besøker sida da og bare telle opp folk som ikke har kaka (også setter du den), slik at alle bare blir tellt en gang. om du vil logge alle ip'ne, er det nok lurest å bruke en database for dette. Skal du skrive ip til fil for hvert treff kommer du til å gråte en del salte tårer når samtidighestproblematikken når deg. Men jeg tror nok en kake blir den letteste og (muligens) beste løsninga for en teller. (de fleste har jo cookies på og sletter ikke disse) Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Tro meg når jeg sier det, virkelig *tro* meg: Databaser er svaret på alle dine problemer. Dropp filbehandlig. Jeg hadde noe lignende deg for en stund siden. Når jeg snart er ferdig med siden min nå vil jeg ikke ha en eneste fil som bli åpnet eller lukket i PHP. Filbehandlig i PHP er nemlig dets store svakhet. Det er ræva Med en database vil du ha større oversikt og langt bedre kontroll på hele greia. Men det er mulig med filer også. Jeg prøvde på det for litt siden. Det endte opp med at det ble hovedgrunnen til at jeg lærte meg SQL og databaser. Hvis du ikke kan databaser så kan jeg berolige deg tho. Jeg lærte alt jeg trengte på 3 timer. Bare les guidene hos ITPro.no. De var faktisk ganske gode på dette med SQL. Men jeg anbefaler å aller aller først ta en titt på guidene til SQL på Webber.no (Er ikke sikker på om det var den siden, men jeg tror det) Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Kikk litt på MySQL. Du vil bruke et halv minutt på å reprodusere den counteren og forbedren den. Det skal heller ikke så mye til før du kan logge nettleser, referanseside og så videre, som du kan se på en egen side for full statistikk. Databaser blir et must etter hvert som du lager større sider, så det er bare å sette i gang! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Problemet er at jeg ikke kan noe som helst om MySQL å sånn, og jeg tror ikke serveren jeg har plass på støtter det...! Lenke til kommentar
Valagar Skrevet 5. august 2003 Del Skrevet 5. august 2003 Problemet er at jeg ikke kan noe som helst om MySQL å sånn, og jeg tror ikke serveren jeg har plass på støtter det...! Det første problemet ditt er overhodet ikke noe problem. Alt du ikke klarer kan du lære deg, mangel på kunnskap er en utfordring - ikke en hindring Det andre er litt værre, men det kan også løses. Jeg har aldri prøvd dette, men jeg tror http://www.freesql.org/ tilbyr gratis database. Og så får du bare spørre her hvis du ikke får til det kodemessige. Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 5. august 2003 Forfatter Del Skrevet 5. august 2003 Ok... kan prøve å kode litt.... Men, noen som veit om Port5.com støtter MySQL? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå