Gå til innhold

BK: Produktbilder

rvenes

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte meg macroblitz og macro objetiv og eit lite billig fototelt.

Prøvde å få til eit produktbilde, og denne gangen, ein Sandisk minnepinne.

6061009894_487f600c3b_b.jpg

Tips og råd mottas med takk!

Det er vel ikkje å komme i frå at ein må innom photoshop for å få den rette utsjånaden.

Dette er ca rett frå kamera, små justeringer i Lightroom.

Ein anna versjon ligger i spoiler, anna vinkel også.

6060452813_08582777b4_b.jpg

Endret av rvenes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MINE tanker om bildene:

De er undereksponerte. Lyset er flatt og kjedelig. Selv produktbilder trenger snert i seg. Macroblitsen gjør jobben i forhold til objektet, men også bakgrunnen trenger lys. Hvit bakgrunn vil jeg deg et "proffere" resultat med èn gang.

Bilde nr.1 har et kjedelig perspektiv. Flatt og kjedelig. Utforsk her! En minnepenn er avlang og har interessante linjer. Du er inne på noe i bilde nr.2 men kutter mye av produktet samt fokuset kunne med fordel vært på sandisk-logoen.

Produktfoto (og foto generelt) er stort sett lys, lys, lys. Studèr andre produktfoto og prøv deg frem i haugevis. Etter hvert blir dette bra!

Lykke til.

Lenke til kommentar

Tar meg minimalt med tid til å se, kommentere og fortelle det jeg mener om bildet da dette nok en gang er dette Flickr tullet. Det linkes i hytt og pine!

Regelen er jo:

Bildet som du ønsker kritikk på, skal legges inn som vedlegg i posten din. Linking til bilder som ligger på andre host-er er ikke tillatt. Dette gjelder også img tags til bilder som ligger på en annen host.

Men mener at bildet er for mørkt til produktfoto. Her må det være lysere og ikke minst en hvit bakgrunn. Også kjedelig vinkel da det er rett på, bedre med litt sidestilt.

Endret av k-h-s
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...